مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخودروی سبزخبر

سرس M5 و M7 با ماموت خودرو به ایران می‌آیند

اوایل اردیبهشت‌ماه امسال بود که طی مطلبی اختصاصی، از ثبت برند جدیدی توسط گروه ماموت برای عرضه خودرویی با نام ایرس HM7 خبر دادیم.

بعد از گذشت مدتی، مشخص شد که این خودرو، همان سرس M7 است! پس ماموت خودرو رسما سراغ برند چینی SERES رفته و قصد دارد تا این خودرو لوکس را وارد بازار ایران کند. اما علاوه بر آیتو M7، طرف ایرانی مدل M5 را هم انتخاب کرده و نمونه‌های آن وارد ایران شده و هم‌اکنون در حال اخذ مجوزهای لازم است.

لازم به ذکر است که مسئولان ماموت خودرو، عنوان کردند که هنوز به صورت رسمی مشخص نیست این خودروها با برند ایرس عرضه خواهند شد یا با برندی دیگر!

پس می‌توان گفت که احتمال تغییر دوباره برند وجود دارد.

مشخصات

– سرس M7

M7 مجهز به پکیج هیبریدی با پیشرانه های 1.5 لیتری توربوشارژ و الکتریکی است. این خودرو در تیپ های تک و 2 دیفرانسیل عرضه می‌شود. نسخه تک دیفرانسیل مجهز به موتور الکتریکی در محور عقب است که توانایی تولید ۲۰۰ کیلووات (۲۶۰ اسب بخار) و ۳۶۰ نیوتن متر، گشتاور دارد.

در نسخه چهار چرخ محرک، سرس M7 با دو موتور الکتریکی توانایی تولید ۳۳۰ کیلووات (۴۴۲ اسب بخار) و ۶۶۰ نیوتن متر، گشتاور را دارد. ظرفیت باتری لیتیومی سه تایی ۴۰ کیلووات ساعتی M7 در حالت تمام الکتریکی ۲۰۰ کیلومتر و ۲۳۰ کیلومتر را ارائه می‌دهد. برد پیمایشی ترکیبی نیز ۱۳۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

– سرس M5

این خودرو از یک یا دو موتور برقی بسته به نسخه خودرو به همراه یک موتور بنزینی به‌عنوان ژنراتور بهره می‌برد. سه نسخه مختلف برای سرس 5 در نظر گرفته شده است. نسخه پایه دیفرانسیل عقب، قدرت 272 اسب بخار و گشتاور 360 نیوتون‌متر را تولید می‌کند. نسخه دیگر که از سیستم چهار چرخ متحرک بهره می‌برد، با دو موتور برقی، یکی جلو و یکی عقب خودرو، قابلیت تولید قدرت 428 اسب بخار و گشتاور 720 نیوتون‌متر را دارد. نسخه سوم و پرچمدار، قادر به تولید قدرت 496 اسب بخار و گشتاور 675 نیوتون‌متر است و طی 4.4 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد.

سرس M5 همچنین مجهز به یک موتور بنزینی 1.5 لیتری 4 سیلندر با قدرت 125 اسب بخار است. البته این موتور صرفاً در شارژ باتری 40 کیلووات و افزایش شعاع حرکتی کمک خواهد کرد تا حداکثر شعاع حرکتی این خورو به 1200 کیلومتر بر ساعت برسد.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI - خبرنگار و فعال حوزه خودرو - Automotive industry journalist - Репортер автомобильной промышленности- 汽车行业记者

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا