مکمل بنزین
گوناگونخبر

Xpeng M03 (مونا) رونمایی شد؛ یک سدان الکتریکی جمع‌و‌جور!

چند هفته پیش بود که Xpeng از مدل جدید سری مونا رونمایی کرد، این سدان که Xpeng M03 نام دارد، به عنوان یک خودروی جمع‌و‌جور الکتریکی خالص شناخته می‌شود. مدیرعامل Xpeng در گذشته اعلام کرده بود که اولین مدل سری مونا قرار است در همین ماه یعنی در سه ماهه سوم امسال به صورت رسمی معرفی شده و با قیمتی کمتر از 200000 یوان یا 27600 دلار وارد بازار شود.

نام سری مونا که در اصل از Made Of New AI گرفته شده است، روی رانندگی هوشمند تمرکز دارد. خوب است بدانید که دو کمپانی Xpeng و Didi برای تولید Xpeng M03 همکاری می‌کنند، بنابراین Didi روی طراحی و فروش خودرو تمرکز کرده در حالی که Xpeng مسئول تولید و تامین خودروها است.

مونا یکی از برندهای زیرمجموعه Xpeng بوده است و اخیرا از آن جدا شد. هم‌اکنون مونا به عنوان سری جدید Xpeng شناخته می‌شود. با نگاهی به ظاهر خودرو می‌‌توانید لوگوی Xpeng را در بخش جلو مشاهده کنید‌. انتظار می‌رود که سه رنگ‌بندی متفاوت آبی، آبی بژ و صورتی بژ برای طراحی ظاهری در نظر گرفته شده باشد.

این مطلب را نیز بخوانید: مدل XPeng X9 به طور رسمی معرفی شد

با توجه به تصاویر رسمی این خودرو، Xpeng M03 به رنگ آبی زیبایی مجهز شده و با شکل فست‌بک ترکیب می‌شود. در بخش عقب، چراغ‌های T شکل حضور دارند که مشابه بخش جلوی خودرو است و ترکیب جذابی ساخته است. اسپویلر دم اردکی زیبایی آن را افزایش داده، همچنین سیستم لیدار سقف نیز مشاهده نمی‌شود.

Xpeng M03 بر اساس پلتفرم XNGP و X-EEA3.0 الکتریکی ساخته شده است. باتری خودرو که توسط BYD تامین خواهد شد، می‌‌تواند بردی برابر با 500 کیلومتر را به ارمغان بیاورد. لطفا تصاویر این سدان جذاب را مشاهده کنید و نظرات خود را در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا