مکمل بنزین
گوناگونخبر

چری iCar 03 جدید با سیستم رانندگی هوشمند DJI به بازار می‌آید

چری در همین اواخر از دو مدل جدید iCar 03 با نام Intelligent Driving Edition رونمایی کرد. آنها با ویژگی‌های فراوان از جمله سیستم رانندگی پیشرفته DJI سطح دو وارد بازار چین می‌شوند. این مدل‌ها قیمتی برابر با 149,800 یوآن (20,700 دلار) و 159,800 یوآن (22,100 دلار) خواهند داشت.

برند iCar یکی از جدیدترین زیربرندهای چری است که در سال 2023 تاسیس شد. هدف مهندسان این برند بیشتر جوانان هستند و تاکنون نیز محصولات متنوع و جذابی را طراحی و به بازار عرضه کرده‌اند. اکنون که این دو مدل به سری iCar 03 اضافه شده است، تعداد آنها به هشت مدل می‌رسد.

این مطالب را نیز بخوانید:

در بخش ظاهری، طراحی جعبه‌ای شکل، چراغ‌های عمودی، بدنه آلومینیومی، تایرهای 19 اینچی و… به چشم می‌خورند. ابعاد iCar 03 جدید تغییر نکرده و همچنان 4406/1910/1715 میلی‌متر است. فاصله بین دو محور آن نیز 2715 میلی‌متر برآورد می‌شود.

شش رنگ‌بندی جدید برای مشتریان در دسترس قرار گرفته که شامل سفید، مشکی، خاکستری، نقره‌ای، آبی و سبز خواهند بود. مهم‌ترین ویژگی این مدل، سیستم پیشرفته رانندگی سطح ۲ DJI است که به جای لیدار به هفت دوربین وابسته است تا سیستم رانندگی پیشرفته را با پارک خودران و سایر موارد ترکیب کند.

این سیستم رانندگی به کروز کنترل تطبیقی فول اسپید، هشدار تصادف در جلو، هشدار خروج از خطوط، دستیار ماندن در خطوط، مشاهده نقاط کور، هشدار تصادف در عقب، شناسایی ترافیک، ترمز اضطراری و غیره مجهز می‌شود.

در بخش داخلی، فرمان D شکل، پنل ابزار ال‌سی‌دی 9.2 اینچی و صفحه نمایش لمسی مرکزی 15.6 اینچی به چشم می‌خورند. همچنین وجود سیستم‌های جذابی مانند شبکه اینترنت 4G، موقعیت‌یاب جهانی، کنترل از راه دور توسط گوشی هوشمند و… بر جذابیت این مدل افزوده‌اند.

سیستم صوتی اینفینیتی، نورپردازی محیطی 64 رنگ، فرمان و صندلی‌های خود گرم‌شونده نیز ارتقا یافته‌اند. در بخش فنی، به دو موتور و سیستم چهار چرخ محرک می‌رسیم. این پیشرانه قادر است 279 اسب بخار قدرت و 385 پوند فوت گشتاور تولید کند. همچنین باتری لیتیوم آهن فسفات 65.69 کیلووات ساعت وظیفه تامین انرژی آن را بر عهده دارد.

تنها 6.5 ثانیه زمان لازم است تا خودرو به شتاب 0-100 کیلومتر در ساعت دست یابد. حداکثر سرعت 150 کیلومتر در ساعت و برد الکتریکی خودرو نیز 501 کیلومتر برآورد می‌شود. در نهایت، باید 30 دقیقه شکیبا باشید تا خودرو تحت سیستم فست شارژ از 30 تا 80 درصد شارژ شود.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا