مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

سرس 5 (HM5) محصول جدید ماموت خودرو در حال تردد دیده شد

چندی پیش بود که طی مطلبی اختصاصی، از برنامه ماموت خودرو برای عرضه 2 کراس اوور سرس HM5 و HM7 خبر دادیم. حال تصویری در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد نمونه‌ای از نسخه جدید کراس اوور سرس 5 با پلاک گذر موقت در حال تردد در تهران است.

نسخه‌ای که در تصویر وجود دارد، حاکی از آن است که ماموت خودرو برنامه دارد تا تیپ جدید سرس 5 را وارد بازار ایران کند. این تیپ از سرس 5 به تازگی معرفی شده و طی هفته‌های گذشته نیز در برخی از کشورهای عربی به نمایش گذاشته شد. در مکزیک، این تیپ را با نام سرس 5 مکس معرفی می‌کنند.

در نسخه جدید سرس 5، ظاهر خودرو مشابه به آیتو M5 شده است

مشخصات سرس HM5

گرچه که طی ماه‌های گذشته اعلام کردیم ماموت خودرو برندی تحت عنوان ایرس را در کشورمان ثبت کرده است؛ اما مسئولان این شرکت از قطعی نبودن این برند برای استفاده در محصولات سرس خبر دادند. لازم به ذکر است که نام اصلی این خودرو سرس 5 بوده؛ اما در کشورمان با نام HM5 در حال اخذ برخی مجوزها است.

سرس 5 ماموت خودرو - SERES 5 HM5
سرس 5

این خودرو از یک یا دو موتور برقی بسته به نسخه خودرو به همراه یک موتور بنزینی به‌عنوان ژنراتور بهره می‌برد. سه نسخه مختلف برای سرس ۵ در بازارهای جهانی در نظر گرفته شده است. نسخه پایه دیفرانسیل عقب، قدرت ۲۷۲ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتون‌متر را تولید می‌کند. نسخه دیگر که از سیستم چهار چرخ متحرک بهره می‌برد، با دو موتور برقی، یکی جلو و یکی عقب خودرو، قابلیت تولید قدرت ۴۲۸ اسب بخار و گشتاور ۷۲۰ نیوتون‌متر را دارد. نسخه سوم و پرچمدار، قادر به تولید قدرت ۴۹۶ اسب بخار و گشتاور ۶۷۵ نیوتون‌متر است و طی ۴.۴ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد.

فعلا تیپ در نظر گرفته شده برای بازار ایران مشحص نیست

سرس M5 همچنین مجهز به یک موتور بنزینی 1.5 لیتری 4 سیلندر با قدرت 125 اسب بخار است. البته این موتور صرفاً در شارژ باتری 40 کیلووات و افزایش شعاع حرکتی کمک خواهد کرد تا حداکثر شعاع حرکتی این خورو به 1100 کیلومتر بر ساعت برسد.

سرس HM5 کراس‌اوور کامپکت با 4,785 میلی‌متر طول، 1,930 میلی‌متر عرض و 1,620 میلی‌متر ارتفاع است که دو محور آن از یکدیگر 2,880 میلی‌متر فاصله دارند.

سرس 5 ماموت خودرو - SERES 5 HM5
سرس 5

تصاویر تردد در ایران: پیج MODEL_BALA

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI - خبرنگار و فعال حوزه خودرو - Automotive industry journalist - Репортер автомобильной промышленности- 汽车行业记者

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا