مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

جیلی از زیکر 7X رونمایی کرد؛ شاسی‌بلند قدرتمند رقیب اصلی تسلا مدل Y

تنها چند روز پس از اینکه زیکر از تصاویر شاسی‌بلند 7X خود در زیر پوشش رونمایی کرد، تصاویر بیشتری از آن منتشر شد. طراحی این شاسی‌بلند با زیکر 007 هماهنگ است و به پلتفرم برقی 800V دست می‌یابد، برد 700 کیلومتری نیز تولید می‌شود.

حرف ایکس در نام این محصول نشان می‌دهد که زیکر کمپانی سازنده این خودرو خواهد بود. این محصول جدید از شاسی‌بلند زیکر ایکس نیز بزرگتر است.

فناوری‌های جدیدی در کابین و بخش ظاهری این خودرو به کار رفته است، از نوار چراغ در جلو گرفته تا نمایشگرهای مدرن در کابین همگی جذابیت خاصی به خودرو می‌بخشند. در بخش ظاهری، شاهد رادار لیزری با سیستم کمک راننده پیشرفته و چراغ‌های خوشه‌ای جلو هستیم.

در بخش پشتی، نوار تکی چراغ وجود دارد.. دو گزینه تایر به اندازه 19 و 20 اینچی وجود دارد. در بخش جلویی، صفحه ال‌‌ای‌دی Zeekr Stargate به چشم می‌خورد که برای انتقال پیام و تصویر با دیگر رانندگان کاربرد خواهد داشت که حدودا 140 میلیون دلار برای کمپانی هزینه در پی داشته است.

دستگیره‌های درب به صورت پنهان ساخته شده‌اند و چراغ‌های سرتاسری عقب نیز با تکنولوژی ال‌‌ای‌دی جدید زیکر مزین می‌شوند. این موارد ظاهری آینده‌نگرانه به خودرو بخشیده‌اند.

پلتفرم PMA2 بر اساس سیستم SEA ساخته شده است، در بخش ابعاد، خودرو در اندازه 4825/1930/1656 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2925 میلی‌متر ساخته شده است. سنسور لیدار روی سقف و وزن 2298 تا 2475 کیلوگرم (برحسب نوع تریم) از جمله امکانات این خودرو هستند.

این مطلب را نیز بخوانید: رونمایی از زیکر ایکس ۲۰۲۴ تمام الکتریکی با برد ۵۶۰ کیلومتر در چین

موتورهای سیلیکون کاربید عملکرد خوبی دارند، باتری لیتیوم آهن فسفات و لیتیومی نیز به بهبود عملکرد کمک کرده‌اند. بنابراین دو گزینه باتری به زیکر امکان می‌دهد تا تمرکز خود را روی عملکرد و بهره‌وری گذاشته و بتواند در صنعت تکنولوژی باتری‌ها از رقبا پیشی بگیرد.

مدل پایه به باتری Golden Brick جیلی مجهز می‌شود، پس تنها با 15 دقیقه شارژ خودرو، برد 500 کیلومتری فراهم می‌شود. مدل‌های پریمیوم نیز از باتری NMC کمپانی CATL استفاده خواهند کرد.

در کابین مینیمال، یک پنل ابزار منحنی، نمایشگر شناور و یک فرمان با طراحی جدید حضور دارند. در بخش قیمت، محصول جدید با قیمت 240,000 تا 350,000 یوآن (33,000 تا 48,200 دلار) در اواخر امسال به بازار عرضه می‌شود و با مدل‌هایی همچون Xiaomi MX11 SUV ،Tesla Model Y ،Li Auto L6 و Onvo L60 رقابت می‌کند.

البته بنظر می‌رسد که کمپانی باید نام خودرو را تغییر دهد، چرا که بسیار مشابه BMW X7 است و ممکن است در آینده مشکل‌ساز شود.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا