مکمل بنزین
گوناگونخبر

حضور پررنگ خودروسازان چینی در جشنواره گودوود انگلستان

جشنواره سرعت گودوود یکی از رویدادهای خودرویی مهم است که هرسال در انگلستان برگزار می‌شود و نه‌تنها در بین بازدیدکنندگان بلکه بین خودروسازان هم محبوب است. این رویداد، بجای سالن‌های سرپوشیده نمایشگاه‌های معمول خودرو، در فضای باز برگزار می‌شود و امکان تعامل بیشتر با خودروها را فراهم می‌کند. موضوع قابل‌توجه در جشنواره گودوود امسال اما حضور پررنگ خودروسازان چینی است.

هرچند ام‌جی با رونمایی از سایبر GTS برقی و نسل جدید کراس‌اوور HS توجهات زیادی را به خود جلب کرد اما این برند متعلق به سایک، تنها خودروساز چینی حاضر در این جشنواره نبود و هونگچی، چری و بی‌وای‌دی هم با حضور در این فستیوال امیدوار بودند نظر خریداران بازار اروپا را به خود جلب کنند. چری در گودوود نسخه فرمان راست شاسی‌بلند جیکو J7 را به نمایش درآورده است یعنی همان خودرویی که قرار است در کشورمان با نام لوکانو 7 عرضه شود. در گودوود اروپایی‌ها برای اولین بار فرصت آشنایی نزدیک با این خودرو را پیدا کردند که قرار است از شهریور در بریتانیا عرضه شود.

بی‌وای‌دی که سال گذشته وارد بازار بریتانیا شد، در گودوود امسال نه‌فقط خودروهای برند خود بلکه محصولات برندهای دنزا و یانگ‌وانگ را هم به نمایش درآورده است. یکی از خودروهای بی‌وای‌دی در این جشنواره، سیل U است که قرار است از پاییز پیش رو در بریتانیا عرضه شود. این خودرو هم درواقع همان بی‌وای‌دی سانگ پلاس پلاگین‌هیبریدی است که قرار است توسط گروه بهمن در کشورمان عرضه شود. دنزا D9 هم یکی دیگر از خودروهای بی‌وای‌دی در گودوود است هرچند که مشخص نیست این خودرو در اروپا عرضه خواهد شد یا نه.

هیجان‌انگیزترین خودروهای بی‌وای‌دی در گودوود اما مدل‌های U8 و U9 از برند یانگ‌وانگ است. U8 یک شاسی‌بلند آفرود بزرگ است که از چهار موتور الکتریکی به همراه یک پیشرانه 2 لیتری بنزینی توربو به‌عنوان ژنراتور استفاده می‌کند. U9 هم یک هایپرکار تمام الکتریکی با شتاب صفرتاصد 2.3 ثانیه است. این خودرو در پیست مشهور گودوود اقدام به دور زنی کرده است.

هونگچی هم دو خودروی الکتریکی جدید خود یعنی شاسی‌بلند EHS7 و سدان EH7 را در گودوود به نمایش درآورده است. هونگچی به دنبال گسترش فروش خود در خارج از چین است و قصد دارد از این رویداد بعنوان سکوی پرشی برای ورود به بازار اروپا استفاده کند. EHS7 اولین بار در نمایشگاه خودروی پکن امسال رونمایی شد اما هنوز به بازار عرضه نشده است. این خودرو که در نسخه‌های تک و دو موتوره تولید خواهد شد، 4,925 میلی‌متر طول، 1,950 میلی‌متر عرض و 1,680 میلی‌متر ارتفاع دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا