مکمل بنزین
گوناگونخبر

چری از اکسید اکسلانتیکس ES 2025 رونمایی کرد

چری اخیرا از کوپه اکسید اکسلانتیکس ES 2025 رونمایی کرد. پیش فروش آن از یک هفته پیش آغاز شد و با استقبال خوبی مواجه گشت. کمپانی اعلام کرد که عرضه کامل این کوپه در اواخر مرداد انجام خواهد شد. اکسید اکسلانتیکس ES 2025 با طراحی ظریف نسل قبل خود ساخته شده و مجهز به سیستم 800V خواهد بود.

در بخش خارجی نیز موارد ارتقا یافته‌ای وجود دارد که شامل رنگ‌بندی جدید (قرمز، بنفش و آبی)، چراغ‌های سرتاسری ال‌ای‌دی در جلو و اسپویلر عقب هستند. ضریب درگ 0.205 Cd نیز یکی دیگر از مزیت‌های این خودرو به شمار می‌رود.

این مطلب را نیز بخوانید: چری iCar 03T، شاسی‌بلند برقی آفرودی، وارد مرحله فروش می‌شود

چرخ‌های 21 اینچی و دوربین‌های دید عقب از بخش جانبی ترکیب زیبایی ساخته‌اند و ظاهر مدرنی به خودرو می‌بخشند. در کابین همان طراحی مدل سابق کار شده که در رنگ‌های قرمز مشکی است. کلاستر دیجیتالی، یک نمایشگر لمسی مرکزی شناور، کلیدهای صندلی برقی قرار گرفته بر روی درب و پد شارژ بی‌سیم از دیگر امکانات کابین به شمار می‌روند.

چری اعلام کرد این محصول در سه تریم ساخته می‌شود، تریم ارزان‌تر با امکاناتی نظیر دستیار هوشمند رانندگی NEP، چراغ‌های جلو ISD، باتری 77 کیلووات ساعت CATL با برد 680 کیلومتر به بازار می‌آید. این در حالی است که مدل متوسط به رادار لیزری، تهویه هوا سه منطقه‌ای، باتری 100 کیلووات ساعت با برد 880 کیلومتر مجهز شده است.

تریم گران‌تر با سیستم دو موتوره تمام چرخ متحرک، باتری لیتیومی 100 کیلووات ساعت با برد CLTC 710 کیلومتر ساخته می‌شود. تمامی تریم‌ها به صورت استاندارد با سیستم CDC، تایرهای 21 اینچی Michelin، کالیپرهای ترمز شش پیستونه، صندلی‌های چرمی، کمربنده‍ای ایمنی الکترونیکی به بازار خواهند آمد.

این مطلب را نیز بخوانید: چری از دو مدل صادراتی جدید Omoda 7 و اکسید اکسلانتیکس ES رونمایی کرد

اکسلانتیکس ES با پلتفرم E0X چری ساخته شده است، همین پلتفرم در نسخه لوکسید S7 هواوی نیز حضور یافت و حسابی محبوب شد. چری سری اکسلانتیکس را با عنوان برند خودروهای برقی پرمیوم معرفی می‌کند و قرار است تا سال 2026 شش مدل دیگر نیز به این سری که در چین Sterra نامیده می‌شود، اضافه شود.

با عرضه اکسید اکسلانتیکس ES 2025، چری قصد دارد تا خودروهای لاکچری برقی خود را ارتقا بخشد و آنها را با طراحی پیچیده، تکنولوژی‌های مدرن و جدید و عملکرد بهتر در بازارهای جهانی عرضه کند.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا