مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

احداث ایستگاه شارژ خودروهای برقی بدون نیاز به تلفن همراه توسط زیکر

بدون شک یکی از بزرگترین مزیت‌های شبکه شارژ تسلا استفاده آسان آن است. ایستگاه‌های عمومی شارژ معمولاً برای شارژ دستگاه از چندین برنامه استفاده می‌کنند. البته زمانی در چین نیز ضروری بود تا برای استفاده از سیستم عمومی شارژ خودروهای برقی علاوه بر کارت، ۵ تا ۱۰ برنامه در گوشی خود نصب داشته باشید.

تمام این مراحل برای یافتن این ایستگاه‌ها ضروری بودند اما حالا به نظر می‌رسد که شرایط بهتر شده باشد. چرا که زیکر اعلام کرده است که قصد دارد یک ایستگاه شارژ خودروی برقی را برای محصولاتش تاسیس کند که بدون نیاز به گوشی هوشمند کار می‌کند.

برای اینکه بتوانید از این سیستم در هنگام رانندگی استفاده کنید، راننده باید به لوکیشن مربوطه مراجعه کرده و هر کدام از سیستم شارژ زیکر را به دلخواه انتخاب کند. در این مدت سیستم باتری دستگاه می‌تواند به صورت خودکار با دمای شارژ سازگار شود تا آسیبی به خودرو نرسد. یکی از مزیت‌های این سیستم این است که خودرو می‌تواند با سرعتی نزدیکتر به سرعت معمولی شارژ شود.

این مطلب را نیز بخوانید: جیلی از زیکر 7X رونمایی کرد؛ شاسی‌بلند قدرتمند رقیب اصلی تسلا مدل Y

اگر ایستگاه شارژ در زیر زمین باشد به راحتی می‌توانید با استفاده از فناوری جدید آن را یافته و خودرو را در آنجا پارک کنید. در گذشته راننده باید با استفاده از اسکن کد QR آن را می‌یافت اما حالا به راحتی این امکان برای راننده به وجود آمده است تا با استفاده از سیستم صوتی به صورت خودکار این کار را انجام دهد‌.

هنگامی که خودرو را پارک کرده و کابل شارژ را به آن متصل کنید، دستگاه به صورت اتوماتیک شروع به شارژ شدن می‌کند. پس از آن دیگر نیازی نیست که راننده از اقدامات دیگری برای شارژ کردن استفاده کند.

در نهایت هنگامی که پروسه شارژ شدن به پایان رسید، دستگاه به صورت خودکار هزینه شارژ را پرداخت می‌کند، بدون اینکه هیچ نیازی باشد که از گوشی برای پرداخت آن استفاده کنید. تمام این موارد استفاده از ایستگاه شارژ خودروهای برقی را برای رانندگان آسان‌تر کرده و یکی از مهمترین دغدغه‌های افراد که استفاده از سیستم شارژ متصل به گوشی همراه بود را برطرف کرده است. لطفا نظرات خود را درباره سیستم شارژ جدید زیکر در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا