مکمل بنزین
برگزیده‌هابرترین‌ها

خداحافظی با هیولاهای جاده: سدان‌های ۸ سیلندر در آستانه انقراض

سدان‌های اسپرت ۸ سیلندر در این روزها خیلی در بازار یافت نمی‌شوند، چرا که با قوانین آلایندگی جدید خودروسازان مجبور هستند تا محصولات خود را با موتورهای توربو شارژ عرضه کنند یا اینکه مانند سایر شرکت‌ها خودروهای هیبریدی یا برقی بسازند. این موارد به این معناست که دیگر به راحتی نمی‌توانید سدان‌های اسپرت ۸ سیلندر را در بازار پیدا کنید.

محصولات ۸ سیلندری که اکنون در بازارها وجود دارند احتمالا توسط برندهای اروپایی ساخته شدند. در هر صورت ما در ادامه از چندین محصول ۸ سیلندر که در رده سدان‌ها حضور دارند رونمایی کردیم. این مدل‌ها در سال ۲۰۲۴ ساخته شدند و برخلاف انتظار خیلی به آنها پرداخته نشده است. اکنون بیایید به سراغ بررسی مشخصات آنها برویم.

سدان‌های اسپرت ۸ سیلندر ۲۰۲۴

لکسوس IS 500 F Sport Performance

اولین مدلی که قصد داریم در اینجا به سراغ بررسی آن برویم لکسوس IS 500 F Sport Performance است. گفته می‌شود که لکسوس حدودا 10149 دستگاه از آن را فروخته است بنابراین در جایگاه سوم به عنوان برند لاکچری در فروش سدان قرار گرفته است.

اگرچه فروش آن خیلی زیاد نبود ولی باید گفت که عملکرد خوبی دارد ولی به عنوان یک سدان ۸ سیلندر اسپرت که در سال ۲۰۲۴ به بازار آمده، خیلی به آن پرداخته نشده است.

کادیلاک CT5-V Blackwing

کادیلاک CT5-V Blackwing موفق شد پس از زمان عرضه تا خرداد ماه امسال حدودا ۳۸۴۱ دستگاه بفروشد. این میزان نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد کاهش داشته است و در مقایسه با بی‌ام‌و به عنوان دومین برند پرفروش که موفق شد سری ۵ خود را در ۱۴۶۶۰ دستگاه بفروشد، عقب‌تر قرار گرفته است. کادیلاک CT5-V Blackwing تنها سدان هشت سیلندر اسپرتی است که با گیربکس ۶ سرعته دستی در بازار به فروش می‌رسد. این گیربکس عملکرد بسیار خوبی دارد و سواری شگفت‌آوری را در اختیار راننده قرار خواهد داد.

این مطلب را نیز بخوانید: از مازراتی تا لامبورگینی: دنیای کراس‌اوورهای لوکس و اسپرت

این سدان با پلتفرم Alpha 2 جنرال موتورز ساخته شده است در نتیجه شاسی فوق العاده خوبی دارد. این پلتفرم در سایر خودروها مانند Camaro نیز مشاهده شده بود. مهندسان کادیلاک در تلاش هستند تا یک شاسی تولید کنند که در استفاده روزانه بسیار مفید و کاربردی باشد و از سویی دیگر بتواند دقت لازم را نیز در مسابقات ارائه دهد. دمپرهای Magnetic Ride Control و فرمان دقیق می‌توانند تعادل بدنه را در هنگام سواری حفظ کنند.

موتور ۶.۲ لیتری سوپر شارژ LT4 قادر است قدرتی برابر با ۶۶۸ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۶۵۹ پوند فوت تولید کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن در سه و نیم ثانیه اتفاق می‌افتد.

جدول فنی

موتور موتور 6.2 لیتری سوپرشارژ ۸ سیلندر
قدرت 668 اسب بخار
گشتاور 659 پوند فوت
گیربکس ۶ سرعته دستی/ ۱۰ سرعته اتوماتیک
نیروی محرکه چرخ‌های عقب متحرک
شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت 3.5 ثانیه
حداکثر سرعت 322 اسب بخار
قیمت 94890 دلار

بی‌ام‌و M5

این خودرو با یک موتور 4.4 لیتری توربوشارژ ۸ سیلندر پلاگین هیبریدی ساخته شده که می‌تواند ۷۱۷ اسب بخار قدرت تولید کند. میزان گشتاور تولید شده نیز به ۷۳۸ پوند فوت می‌رسد. بی‌ام‌و M5 جدید به صورت تمام چرخ متحرک تولید شده است و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک می‌تواند قدرت تولید شده را به چرخ‌ها انتقال دهد.

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در 3.4 ثانیه اتفاق می‌افتد، سرعت این خودرو نیز 249 کیلومتر بر ساعت برآورد می‌شود. بی‌ام‌و این محصول خود را با قیمتی برابر با ۱۲۰۶۷۵ دلار به بازار عرضه کرده است.

جدول فنی

موتور موتور 4.4 لیتری توربوشارژ ۸ سیلندر پلاگین هیبریدی
قدرت 717 اسب بخار
گشتاور 738 پوند فوت
گیربکس گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
نیروی محرکه تمام چرخ متحرک
شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت 3.4 ثانیه
حداکثر سرعت 249 اسب بخار
قیمت ۱۲۰۶۷۵ دلار

مرسدس AMG E63 S

مرسدس AMG E63 S با یک موتور ۴ لیتری تویین توربو شارژ ۸ سیلندر به بازار آمده و به صورت تمام چرخ متحرک ساخته شده است. پیشرانه قادر است قدرتی برابر با ۶۰۳ اسب بخار تولید کند و میزان گشتاور آن نیز ۶۲۷ پوند فوت خواهد بود.

این مطلب را نیز بخوانید: شش سیلندر افسانه‌ای: مرسدس AMG One، قدرتمندترین در جهان

گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک قادر است قدرت تولید شده را به چرخ‌ها انتقال دهد. میزان شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن نیز ۳.۴ ثانیه است. حداکثر سرعت خودرو به ۲۹۹ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و شما می‌توانید آن را با قیمت 113950 دلار خریداری کنید.

جدول فنی

موتور موتور ۴ لیتری تویین توربو شارژ ۸ سیلندر
قدرت ۶۰۳ اسب بخار
گشتاور ۶۲۷ پوند فوت
گیربکس گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک
نیروی محرکه تمام چرخ متحرک
شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت 3.4 ثانیه
حداکثر سرعت 299 اسب بخار
قیمت 113950 دلار

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا