مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

مرسدس میباخ SL معرفی شد، رودستر مجلل با ویژگی‌های منحصربه‌فرد

یک مرسدس میباخ جدید معرفی شده که برخلاف مدل‌های قبلی، یک لیموزین کشیده یا شاسی‌بلند عظیم نیست. این خودرو که SL680 مونوگرام نام دارد، یک رودستر مجلل است که تجمل و جذابی بیشتری را به مرسدس SL بخشیده است. یکی از بزرگ‌ترین تغییرات این خودرو، طرح دورنگ ویژه بدنه است که با رنگ‌های قرمز یا سفید قابل انتخاب خواهد بود. صرف‌نظر از نوع رنگ، در تمام نمونه‌ها جلوپنجره کرومی ویژه میباخ و نشان ستاره سه‌پر مرسدس روی کاپوت ارائه می‌شود.

تریم رزگلد روی چراغ‌های جلو، قاب جلوپنجره کرومی و رینگ‌های 21 اینچی ویژه در دو طرح مختلف هم از دیگر ویژگی‌های بیرونی میباخ SL680 هستند. علاوه بر این، سقف پارچه‌ای خودرو هم با طرحی از الگوی لوگوی میباخ پوشیده شده است و خریداران می‌توانند همین طرح را برای کاپوت هم سفارش دهند. چراغ‌های عقب ویژه میباخ، طراحی جدید سپر عقب با تریم کرومی و دیفیوزر جدید با سر اگزوزهای اختصاصی میباخ هم تکمیل‌کننده ویژگی‌های بیرونی این رودستر مجلل هستند.

کابین SL680 نیز به همان اندازه بیرون باشکوه است. در اینجا رو دری‌ها، کنسول میانی و صندلی‌ها با چرم ناپای سفید کریستالی پوشیده شده است. حتی بخش پشتی خودرو که جای صندلی‌های عقب است هم با چرم ناپا پوشیده شده و مرسدس حرفی از امکان سفارش صندلی‌های عقب برای این خودرو نزده است. ازجمله دیگر تغییرات داخلی SL میباخ هم می‌توان به غربیلک فرمان ویژه، پدال‌های فولادی ضدزنگ و پارکابی‌های فولادی ضدزنگ اشاره کرد.

SL680 از لحاظ فنی تفاوتی با SL63 معمولی ندارد و از همان پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو با 585 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند که این نیرو توسط یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. این خودرو به‌صورت استاندارد از سیستم فرمان گیری چهارچرخ هم بهره می‌برد. بااین‌وجود، مرسدس تغییراتی را برای افزایش راحتی و آرامش خودرو انجام داده که ازجمله آن‌ها می‌توان به عایق‌های صدای بیشتر، سیستم اگزوز ساکت‌تر، سیستم تعلیق نرم‌تر و دسته‌موتورهای نرم‌تر اشاره کرد.

میباخ SL680 ظرف 4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن روی 260 کیلومتر بر ساعت محدود شده است که به ترتیب 0.5 ثانیه و 60 کیلومتر بر ساعت از SL63 کمتر است. فعلاً قیمت این خودرو اعلام نشده است اما تحویل آن به خریداران از نیمه دوم سال 2025 آغاز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا