مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

چری تیگو 7 اسپرت با طراحی مشابه لندروور آماده ورود به بازار می‌شود

درست زمانی که فکر می‌کردیم خودروسازان چینی زبان طراحی خاص خود را پیدا کرده و سرانجام از کپی‌برداری دست کشیده‌اند، شاهد ساخت یک خودروی چینی جدید با طراحی کپی‌شده هستیم. این خودرو چری تیگو 7 اسپرت نام دارد که در طراحی جلو بشدت به لندروور شبیه است. به گفتهٔ رسانه‌های چینی، این خودرو شهریورماه راهی بازار خواهد شد اما قبلاً در نمایندگی‌های چری در چین دیده شده است.

طراحی قسمت جلوی تیگو 7 اسپرت کپی فاحشی از لندروور است تا جایی که به نظر می‌رسد جلوپنجره مستقیماً از شاسی‌بلندهای این شرکت بریتانیایی گرفته شده باشد! طراحی ورودی‌های هوا و صفحهٔ محافظ هم این شباهت را بیشتر کرده است. همچنین طراحی دی‌لایت‌ها هم مشابه رنجروور اووک است. البته هرچند این خودرو تیگو 7 اسپرت نامیده می‌شود اما اساساً ارتباطی با تیگو 7 ندارد و بسیار شبیه چری جیکو J7 است یعنی همان خودرویی که قرار است با نام لوکانو 7 توسط گروه ماموت در کشورمان عرضه شود. با توجه به اطلاعات وب‌سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، این طراحی قسمت جلو به‌عنوان یک آپشن برای جیکو J7 ارائه خواهد شد.

این در حالی است که تیگو 7 اسپرت در قسمت جانبی با دستگیره‌های در مخفی و ریل‌های روی سقف، بسیار شبیه جیکو J7 است. البته درحالی‌که جیکو J7 بیشتر حال و هوایی آفرودی و خارج از جاده دارد، تیگو 7 اسپرت بیشتر برای خریداران شهری طراحی شده است. البته با وجود تمرکز این شاسی‌بلند جدید روی استفاده‌های شهری، در سمت چپ خودرو بین ستون‌های C و D یک محفظه اشیاء تعبیه شده است. در داخل نیز تیگو 7 اسپرت با نمایشگر لمسی مرکزی عمودی، صفحه آمپر دیجیتالی مستطیلی و شیفتر بزرگ گیربکس، با جیکو J7 یکسان است.

مشخصات پیشرانه این خودرو هنوز اعلام نشده است اما انتظار می‌رود از قوای محرکه یکسانی با جیکو J7 استفاده کند. این یعنی در اینجا هم همان پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو GDI را خواهیم دید که 195 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و به یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه متصل می‌شود. انتظار می‌رود قیمت تیگو 7 اسپرت از حدود 100 هزار یوآن معادل 14 هزار دلار آغاز شود. لازم به ذکر است که چری در چین با لندروور جوینت ونچر دارد و حتی شرکت بریتانیایی قصد دارد از پلت‌فرم‌های چری برای ساخت خودروهای خود استفاده کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا