مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

دوج اتیتود معرفی شد، وقتی GAC امپو نشان آمریکایی می‌گیرد!

دوج اتیتود (Attitude) سدان کوچکی است که از سال 2006 در مکزیک عرضه می‌شود. این خودرو در ابتدا بر اساس هیوندای اکسنت ساخته شده بود و در اواسط دهه 2010 به میتسوبیشی میراژ با نشان دوج تبدیل شد. حال جدیدترین نسخه اتیتود یک سدان چینی است که نشان دوج گرفته است. این خودرو که نسل چهارم اتیتود محسوب می‌شود، در اصل همان GAC امپو است که با نشان دوج در مکزیک عرضه خواهد شد. امپو به‌تازگی به‌صورت وارداتی در کشورمان هم توسط راسا موتور عرضه شده است.

فعلاً تصاویر کامل و باکیفیتی از اتیتود جدید منتشر نشده ولی همین تصاویر هم نشان می‌دهند که سدان جدید دوج برای بازار مکزیک تفاوت چندانی با امپوی چینی ندارد؛ بنابراین، در جلوی اتیتود همان طراحی‌ای را می‌بینیم که شبیه آئودی به نظر می‌رسد. همچنین برخی از عناصر طراحی هیوندای و کیا را هم در قسمت‌های مختلف این خودرو می‌توان دید. اتیتود در سه مدل در مکزیک عرضه خواهد شد که مجهزترین و بالاترین آن‌ها، GT نام دارد. این نسخه به بال عقب، رینگ‌های 18 اینچی مشکی و تجهیزات استاندارد بیشتر مثل ماساژور صندلی راننده، سیستم تشخیص نقاط کور، تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو و شارژر بی‌سیم گوشی مجهز است. اتیتود GT با تریم داخلی تمام مشکی یا مشکی و قرمز قابل خریداری خواهد بود.

هرچند نشان GT در خودروها معمولاً به معنای قدرت بیشتر است اما هر سه نسخه اتیتود فقط با یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو عرضه می‌شوند که 168 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور دارد. همین پیشرانه را در امپوی وارداتی راسا موتور هم در کشورمان می‌بینیم. نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. نسخه بالا رده GT در مکزیک 25,800 دلار قیمت دارد درحالی‌که تیپ پایه SXT را می‌توان با قیمت 21 هزار دلار خرید. تیپ میانی اسپرت هم با قیمت 24 هزار دلار عرضه می‌شود.

اتیتود اما تنها خودروی چینی نیست که با برند دوج در مکزیک عرضه می‌شود زیرا این شرکت از سال 2021 شاسی‌بلند GAC GS5 را هم با نام دوج جورنی در این کشور عرضه می‌کند. علاوه بر این، اوایل سال جاری برند پیکاپ‌های دوج یعنی رم نیز یک خودروی چینی دیگر را در مکزیک عرضه کرد. این خودرو که رم 1200 نام دارد، در اصل همان چانگان هانتر است که با نام پژو لندترک و فیات تیتانو هم در کشورهای دیگر عرضه می‌شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. استلانتیس داره یه تنه گند میزنه به دنیای خودرو و مخصوصا دوج. این PSA لجن هرجا پاشو می‌ذاره خرابی به بار میاره. اون از اوپل و واکسهال، اینم از دوج.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا