مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

پاترول 2025؛ غرش قدرتمند در بیابان، رقیب جدی برای لندکروزر

نسل جدید نیسان پاترول چند روز پیش رونمایی شد. این خودرو که در بازار آمریکا با نام آرمادا عرضه می‌شود، بازطراحی کاملی را تجربه کرده و بسیار جذاب‌تر از قبل شده است. ازاین‌رو، در ادامه قصد داریم بزرگ‌ترین تغییراتی که نسل جدید پاترول تجربه کرده است را مرور کنیم تا ببینیم آیا پاترول یا آرمادا بالاخره آن‌قدر رقابتی شده است که بتواند خریداران خودروهایی مثل شورلت تاهو و تویوتا لندکروزر را به سمت خود جذب کند یا نه.

ظاهر جذاب‌تر

اولین چیزی که با نگاه به نسل جدید پاترول متوجه خواهید شد، طراحی به مرآت جذاب‌تر و جسورانه‌تر آن است. نسل قبلی این خودرو که در سال 2010 معرفی شده بود، نه‌تنها کاملاً رنگ و بوی کهنگی گرفته بود بلکه از برخی زوایا بسیار ساده به نظر می‌رسید اما در نسل جدید این مشکل با ظاهری جعبه‌ای‌تر که یادآور لندروور دیفندر است، این مشکل برطرف شده است. علاوه بر این، کسانی که خواهان مدل لوکس‌تری هستند، می‌توانند سراغ تیپ پلاتینوم رزرو با رینگ‌های 22 اینچی، تریم‌های کرومی و امکانات داخلی کامل بروند.

نسخه آفرودی Pro-4X

نیسان هم مثل رقبایی همچون شورلت و تویوتا، متوجه شده که بسیاری از خریداران خواهان شاسی‌بلند بزرگی با توانایی‌های آفرود بالا هستند و به همین دلیل، نسخه جدید Pro-4X را برای پاترول ارائه کرده است. این نسخه به قفل الکترونیکی دیفرانسیل عقب، تعلیق بادی، سیستم کاپوت نامرئی، رینگ‌های 20 اینچی با لاستیک‌های آل‌ترین و صفحات محافظ زیرین مجهز است. همچنین به لطف تعلیق بادی، فاصله خودرو از زمین به 244 میلی‌متر رسیده که زاویه ورود 33 درجه، زاویه شکست 25.5 درجه و زاویه خروج 24.5 درجه را فراهم کرده است.

پیشرانه V6 توئین توربو

در نسل جدید پاترول، پیشرانه 5.6 لیتری V8 تنفس طبیعی قبلی با یک نمونه 3.5 لیتری V6 توئین توربو جایگزین شده است. این موتور 425 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که 25 اسب بخار و 140 نیوتن متر از موتور V8 قبلی بیشتر است. البته همین پیشرانه در اینفینیتی QX80 تا 450 اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما نیسان می‌خواهد پاترول یا آرمادا را یک پله پایین‌تر از اینفینیتی نگه دارد. انتقال نیروی این پیشرانه هم حالا توسط یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک جدید صورت می‌گیرد. به لطف موتور و گیربکس جدید و بهبود آیرودینامیک و همین‌طور سیستم استارت استاپ، مصرف سوخت نسل جدید پاترول کمتر خواهد بود. البته نیسان هنوز مصرف سوخت این خودرو را اعلام نکرده است ولی با توجه به اینکه اینفینیتی QX80 از همین پیشرانه استفاده می‌کند و روی همین پلت‌فرم ساخته شده، معیار خوبی برای تخمین زدن مصرف سوخت پاترول جدید خواهد بود. QX80 در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی بین 13.0 تا 13.8 لیتر بنزین مصرف می‌کند درحالی‌که این اعداد برای نسل قبلی پاترول با موتور V8 بین 14.7 تا 15.7 لیتر بود.

کابین لوکس و پیشرفته

نسل جدید پاترول در داخل به‌طورجدی بهبود پیدا کرده است و حالا حتی می‌تواند نظر خریداران خودروهای لوکس را هم جلب کند. در اینجا شامل صفحه‌نمایش پیوسته با نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی 12.3 اینچی در تیپ‌های پایینی و 14.3 اینچی در تیپ‌های بالایی هستیم. علاوه بر این، در تیپ‌های بالایی گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو با تودوزی چرمی هم ارائه می‌شود. برای ردیف دوم نیز صندلی‌های نیمکتی یا کاپیتانی قابل انتخاب خواهد بود. ازجمله دیگر امکانات نسل جدید پاترول هم می‌توان به در صندوق برقی خودکار، نورپردازی داخلی قابل تنظیم، شارژ بی‌سیم گوشی، سیستم صوتی پریمیوم با 12 بلندگو و سیستم دوربین فراگیر اشاره کرد.

ظرفیت یدک کشی بالا

در نسل جدید پاترول هرچند پیشرانه V8 حذف شده اما این خودرو هنوز هم در یدک کشی بسیار توانمند است. پاترول جدید می‌تواند تا 3850 کیلوگرم را یدک بکشد که این عدد هرچند مشابه نسل قبلی است ولی حالا این کار را با مصرف سوخت کمتری انجام می‌دهد. علاوه بر این، در تیپ‌های بالایی سیستم‌های کنترل نوسان تریلر و کنترل ترمز تریلر هم به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند تا به افزایش ایمنی در هنگام یدک کشی کمک کنند. همچنین برای اولین بار، نیسان سیستم پایش نقاط کور تریلر را هم ارائه کرده است که می‌تواند در هنگام یدک کشی، اطراف تریلری با طول حداکثر 10 متر را زیر نظر داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا