مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

تصاویر رسمی از GAC Aion RT منتشر شد

در روز گذشته، تصاویر رسمی از GAC Aion RT منتشر شد. این خودرو یک مدل جدید تمام الکتریک است که در چین با کد نام AY3 شناخته می‌شود. پیش فروش این مدل از ۲۶ سپتامبر در چین آغاز خواهد شد.

با طراحی بخصوص، این خودرو ضریب درگ پایینی دارد و با جلوپنجره بسته خود به همراه چراغ‌های ال‌ای‌دی، آینه بغل‌های مشکی، تریم مشکی پنجره‌ها، دستگیره پنهان درب‌ها و سانروف پانوراما بلند ۳.۴۸ متری به بازار می‌آید.

در بخش ابعاد، GAC Aion RT در اندازه 4865/1875/1520 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2775 میلی‌متر ساخته شده است. تایرهای ۱۷ و ۱۸ اینچی به صورت دلخواه در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند و با طراحی جذاب چرخ‌ها توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند. در بخش عقب، لوگوی AION در میان چراغ‌ها به چشم می‌خورد و در زیر چراغ سمت راست نیز لوگوی RT وجود دارد. رنگ بدنه ضد خش و فرسودگی است.

سیستم لیدار ۱۲۶ خطه به همراه ۲۷ سنسور کمک راننده مجهز به پلتفرم NVIDIA Orin-X در این مدل حضور دارند. موتور برقی TZ180XYXOF51 به همراه دو آپشن موتور با ۲۰۱ و ۲۲۱ اسب بخار قدرت وظیفه تامین قدرت خودرو را بر عهده دارند.

شرکت ادعا کرده است که مدل گک آیون RT قادر است ۲۵۴ سناریوی رانندگی را بدون نیاز به نقشه‌های با دقت بالا پوشش دهد؛ همچنین می‌تواند در دوربرگردان‌ها و کارهای عمرانی عملکرد خوبی از خود نشان دهد. نرم‌افزار رانندگی هوشمند نیز از طریق OTA آپدیت خواهد شد.

باتری لیتیوم آهن فسفات CATL می‌‌تواند بردی برابر با ۶۵۰ کیلومتر را فراهم کند. علاوه بر آن، تنها ۳۰ دقیقه زمان لازم است تا خودرو از ۳۰ تا ۸۰ درصد شارژ شود. البته با به کارگیری سیستم ۴۰۰ ولتی سیلیکون کاربید این زمان تا ۱۸ دقیقه کاهش می‌یابد.

در کابین با یک فضای بژ و مشکی رنگ روبرو می‌شویم که به صورت مینیمال طراحی شده است، پنل شارژ وایرلس و کاپ هولدر در کنسول مرکزی دیده می‌شوند؛ علاوه بر آنها، یک فرمان گرد، پنل کلاستر LCD و یک نمایشگر شناور مرکزی نیز وجود دارند. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا