مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

حضور پررنگ راسا موتور با خودروهای سوزوکی و GAC در نمایشگاه مشهد

شرکت راسا موتور که اقدام به واردات محصولات مختلف برندها سوزوکی و GAC کرده، با نمایش خودروهای مختلف این دو برند، حضور پررنگی در نمایشگاه خودروی مشهد داشته است. یکی از جالب‌ترین خودروها در غرفه راسا موتور، سوزوکی جیمنی است که در دو نسخه سه‌در و پنج‌در دیده می‌شود. جیمنی یک شاسی‌بلند بسیار باسابقه ژاپنی است که پیشینه آن به سال 1970 و معرفی نسل اول بازمی‌گردد.

این خودرو یک شاسی‌بلند کوچک آفرودی است که با وجود اندازه جمع‌وجور، در مسیرهای خارج جاده و ناهموار بسیار توانمند است و حتی می‌تواند همپای آفرودرهای بزرگ‌تر و گران‌تری مثل جیپ و لندکروزر پیش برود. هردو نسخه سه‌در و پنج‌در جیمنی از یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با 101 اسب بخار قدرت و 130 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کنند. جیمنی که از شاسی مستقل نردبانی بهره می‌برد، به سامانه چهارچرخ محرک مجهز است. انتقال نیروی هم در این خودرو توسط یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد.

یکی دیگر از خودروهای جالب در غرفه این شرکت، سوزوکی گرند ویتارا است یعنی نام آشنایی که سال‌ها در کشورمان حضور داشت و حالا با مدلی کاملاً جدید توسط راسا موتور به ایران بازگشته است. البته این گرند ویتارای جدید وارداتی هیچ شباهت و ارتباطی با آن مدل قبلی که می‌شناسیم ندارد و حالا به کراس‌اووری کوچک‌تر و البته مدرن‌تر تبدیل شده است. راسا موتور این شاسی‌بلند ژاپنی را با پیشرانه هیبریدی خفیف وارد کرده است که از یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با 102 اسب بخار قدرت و 137 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این پیشرانه بسیار کم‌مصرف بوده و در هر صد کیلومتر به تنها 5.6 لیتر بنزین نیاز دارد. نیروی این پیشرانه هم توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند.

علاوه بر گرند ویتارا، سه محصول دیگر از سوزوکی یعنی سیاز، بالنو و فرانکس هم در غرفه راسا موتور حضور دارند که دراین‌بین، فرانکس مدل جدیدتر و جذاب‌تری است. این خودرو یک کراس‌اوور جمع‌وجور است که از یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی هیبریدی خفیف استفاده می‌کند. این موتور با برخورداری از دو انژکتور در هر سیلندر و سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های دود و هوا، 101 اسب بخار قدرت و 137 نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک متصل است تا نیروی خود ر به چرخ‌های جلو برساند.

در سمت دیگر غرفه راسا موتور در نمایشگاه مشهد نیز سه محصول جذاب و چشمگیر از برند GAC را می‌بینیم. این خودروها امپو، امکو و GS3 هستند که ویژگی متمایز هر سه آن‌ها، برخورداری از طراحی ظاهری متمایز و بسیار چشمگیر است. سدان امپو در کشورمان با یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ GDI عرضه خواهد شد که 167 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این پیشرانه هم از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه صورت می‌گیرد. امپو به لطف این نیرو، ظرف 7 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

کراس‌اوورهای امکو و GS3 هم هردو از پیشرانه‌های 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ GDI استفاده می‌کنند و به ترتیب 177 و 170 اسب بخار قدرت دارند. بیست و چهارمین نمایشگاه خودروی مشهد از روز چهارشنبه ۲۸ شهریورماه آغاز شده و تا روز شنبه ۳۱ شهریورماه ادامه خواهد داشت. ساعات بازدید از این نمایشگاه 16 الی 22 خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا