مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

کیا در راه رونمایی از اولین ون برقی خود در سال 2025

کیا قصد دارد به زودی از یک ون برقی جدید رونمایی کرده و آن را تا تابستان آینده به بازار خودروهای برقی عرضه کند. بنابراین این محصول به رقیب جدی سری Ford E-Transit تبدیل خواهد شد. این کمپانی می‌خواهد دانش و حرفه تمام این سال‌های خود را در سری Kia PBV به کار گیرد. کیا PV5 با سقف بلند و شاسی با کیفیت ساخته شده است.

تمام نسخه‌های PV5 برای انجام عملکردهای مختلف طراحی شده‌اند. نسخه people carrier در ارتفاع زیادی ساخته شده تا برای سواری و جابجایی افراد مورد استفاده قرار گیرد. ورژن high-roof صندوق حمل بار بزرگی دارد که کارایی بالاتری خواهد داشت.

سیستم رانندگی خودران، فناوری V2L، تکنولوژی Easy Swap و مهندسی درجه یک از جمله مواردی هستند که باعث می‌شوند این ون برقی در نوع خود منحصربفرد باشد. علاوه بر این مدل، نسخه PV7 یک ون معمولی مانند Ford Transit یا Renault Masterاست، در حالی که PV1 برای رانندگی خودران در شهر و در ابعاد Citroen Ami ساخته شد.

همانطوری که در بالا نیز به آن اشاره شد، سری Kia PBV با پلتفرم برقی کیا توسعه می‌یابد و می‌تواند با فاصله بین دو محور متفاوت خود، طول و ابعاد متفاوتی داشته باشد. این سری قادر است با شارژ AC 22 کیلووات شارژ شود، البته با شارژ سریع DC این میزان به 150 کیلووات می‌رسد.

با فناوری V2L به‌ کار رفته در ون می‌‌توان دستگاه‌های برقی را شارژ کرد. البته برای خاص‌تر کردن این ون‌ها کیا با سایر کمپانی‌ها همکاری خواهد کرد. تمام مدل‌ها با نور ال‌ای‌دی مشابه جدیدترین محصولات کیا ساخته می‌شوند. درب‌های بزرگ، داشبورد میز مانند، فضای کابین گسترده، سیستم ریلی یکپارچه کف، سقف و کناره‌ها از جمله ویژگی‌های این ون هستند. کابین به شدت آینده‌نگرانه بنظر می‌رسد و با مواد باکیفیتی که به کار رفته، زمان خوبی را در کنار سایر سرنشینان سپری خواهید کرد.

ون برقی PV5 اولین مدلی است که در سال 2025 توسط این کمپانی به بازار می‌آید. علاوه بر آن، ویژگی‌های پیشرفته همچون اتصال نرم‌افزاری، رانندگی خودران، فناوری هوش مصنوعی و… در این مدل به چشم می‌خورند. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا