مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

خودروی پرنده چری موفق شد تا ۸۰ کیلومتر پرواز کند

چری در روز گذشته از خودروی پرنده خود در کنفرانس جهانی نوآوری چری رونمایی کرد. چری همچنین اعلام کرد که این نمونه هنوز در حال توسعه است و توانست با موفقیت به صورت آزمایشی برد حدودی 80 کیلومتر را پرواز کند. این خودرو پرنده سه قسمتی با بال‌‌های جذابی ساخته شده و به هیچ فرمان یا پدال گازی مجهز نشده است.

این خودرو از دو حالت پرواز خودکار و حالت رانندگی خودکار بر روی زمین برخوردار است که برای رفت‌وآمدهای کوتاه در مناطق شهری طراحی شده است تا مشکلات ترافیک را کاهش دهد. طبق ادعای چری، این خودروی پرنده برقی قادر است در حالت پرواز به ‌صورت عمودی بلند شود و یا بر روی زمین فرود بیاید، حتی به باند فرود نیز نیازی نیست.

بر اساس اطلاعات قبلی، خودرو پرنده چری بر پایه معماری هوشمند S2ma ساخته شده و برای حمل دو نفر طراحی شده است. ارتفاع پرواز آن کمتر از 1000 متر است، حداکثر سرعت پرواز می‌تواند به 120 کیلومتر در ساعت برسد و زمان پرواز حدود 40 دقیقه به طول می‌انجامد.

این خودروها عمدتا خودران هستند و در مواقع اضطراری نیاز به دخالت نیروی انسانی دارند. با توسعه سریع فناوری‌های هوش مصنوعی و افزایش تقاضای مصرف‌کنندگان برای راحتی در سفرها، خودروهای پرنده به‌ یکی از پرکاربردترین وسایل نقلیه تبدیل شده‌اند و بدون شک در آینده نیز آمار فروش بالایی را کسب خواهند کرد.

تا کنون، ایکس‌پنگ، گک، SAIC و جیلی همگی موفق به نمایش خودروهای پرنده خود شده‌اند. در ماه مارس امسال، خودرو پرنده ایکس‌پنگ بر فراز چین پرواز کرد. سپس در تاریخ 20 ژوئن، چنگدو اولین آزمایش خود را انجام داد و تأییدیه پرواز در ارتفاع کم را کسب کرد. این شرکت که این مأموریت پروازی را انجام داد زیرمجموعه‌ای از جیلی محسوب می‌شود. گزارش‌ها حاکی از آن است که حداکثر وزن این خودرو پرنده 2500 کیلوگرم بوده، سرعت کروز آن 248 کیلومتر در ساعت، حداکثر سرعت پرواز 320 کیلومتر در ساعت و حداکثر تعداد مسافران آن شش نفر بوده است.

  جنب و جوش بازار خودروهای داخلی و دلالی خودرو خوابید!

با توجه به روند فعلی توسعه خودروهای پرنده، احتمال تجاری‌سازی آن‌ها زودتر از زمانی که انتظار دارید انجام می‌شود، درست مانند چیزی که در خودروهای خودران شاهد آن بودیم. اما بحث ایمنی نیز باعث نگرانی مشتریان شده است. در هر صورت، امیدواریم که هر چه زودتر شاهد ورود خودروهای پرنده به بازار باشیم تا ترافیک شهری کاهش یافته و تحول زیادی در بازار رخ دهد.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا