مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

شاسی بلند فولکس واگن تاوندرو توسط شرکت آسیا گستر کارن وارد می‌شود

همان‌طور که پیش‌ازاین در چرخان خبر داده بودیم، شرکت آسیا گستر کارن قصد واردات خودروهای فولکس‌واگن را به کشورمان دارد. این شرکت شش مدل مختلف از فولکس‌واگن را ویژه جانبازان وارد خواهد کرد. حال اما مشخص شده که یکی از خودروهای فولکس‌واگن که این شرکت وارد خواهد کرد، شاسی‌بلند بنام تاوندور است. یکی از مدل‌های جالبی که قرار است توسط این شرکت وارد شود، شاسی‌بلندی بنام تاوندور است. این یک شاسی‌بلند بزرگ است که اواسط سال 2022 برای بازار چین معرفی شد.

تاوندور توسط جوینت ونچر فاو فولکس‌واگن در چین تولید می‌شود. این خودرو با یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربو به فروش می‌رسد که در دو سطح قدرت مختلف قابل انتخاب است. نسخه پایه این پیشرانه، 186 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که این اعداد در نسخه قوی‌تر 220 اسب بخار و 350 نیوتن متر است. انتقال نیروی هردو نسخه این موتور هم توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه صورت می‌گیرد. تاوندور در نسخه‌های محرک جلو و چهارچرخ محرک تولید می‌شود.

تاوندور روی پلت‌فرم MQB Evo گروه فولکس‌واگن ساخته شده که با شاسی‌بلند اطلس بازار آمریکا مشترک است. تاوندور با 4,936 میلی‌متر طول، 2,015 میلی‌متر عرض و 1,756 میلی‌متر ارتفاع، کمی از اطلس کوچک‌تر است ولی در بازار کشورمان یکی از بزرگ‌ترین شاسی‌بلندهای وارداتی خواهد بود. این شاسی‌بلند بزرگ در طراحی بیرونی از ترکیبی از ویژگی‌های ظاهری شاسی‌بلندهای بنزینی و الکتریکی فولکس‌واگن بهره می‌برد. به‌عنوان‌مثال، طراحی عقب خودرو یادآور مدل‌های سری ID است.

در داخل تاوندور هم شاهد طراحی آشنایی با امضای فولکس‌واگن هستیم که صفحه آمپر دیجیتالی 10.2 اینچی و نمایشگر 12 اینچی اطلاعاتی-سرگرمی در یک پانل مشترک یکی از ویژگی‌ها برجسته آن است. طراحی ساده داشبورد، کنسول مرکزی با ارتفاع بلند و سانروف پانوراما هم از دیگر ویژگی‌های این شاسی‌بلند آلمانی تولید چین هستند.

  فروش رنو فلوئنس با شرایط استثنایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا