مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

نگاهی به هندلینگ لاماری هیبرید

یکی از موضوعات مهم در خودروها، بحث هندلینگ و فرمان پذیری است. این موضوع در خودروهای شاسی‌بلند اهمیت بیشتری دارد زیرا این خودروها به دلیل مرکز ثقل بالاتر از خودروهای سواری، بیشتر مستعد انحراف و ناپایداری هستند و درصورتی‌که از هندلینگ مناسبی برخوردار نباشند، در مواقع اضطراری که راننده مجبور به تغییر جهت‌های ناگهانی می‌شود، می‌توانند از مسیر منحرف شده و حتی واژگون شوند؛ بنابراین، هندلینگ مناسب و توانایی فرمان پذیری و مانور پذیری بالا در خودروها و به‌ویژه شاسی‌بلندها می‌تواند در کاهش حوادث جاده‌ای نقش پررنگی داشته باشد.

دراین‌بین، یکی از شاسی‌بلندهای بازار کشورمان که از هندلینگ مناسبی برخوردار است، لاماری ایما هیبرید است. سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب چند اتصالی است که این ترکیب را در بسیاری از خودروهای مدرن جهان می‌بینیم و به‌نوعی در بحث هندلینگ، امتحان خود را پس داده است. سیستم تعلیق چند اتصالی از بهترین سیستم‌های تعلیق برای عقب خودرو محسوب می‌شود که علاوه بر فراهم کردن هندلینگ مناسب، سواری نرمی را هم برای خودرو به ارمغان می‌آورد. یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌توجه لاماری هیبرید در بحث هندلینگ، وجود باطری سیستم هیبریدی است. هرچند این باطری با ظرفیت 2 کیلووات ساعتی چندان بزرگ نیست ولی ازآنجایی‌که در کف خودرو نصب شده، مرکز ثقل را پایین آورده و باعث بهبود هندلینگ و پایداری خودرو می‌شود.

و در آخر، موضوع قابل‌توجه دیگر در این زمینه، سیستم ترمز و سیستم‌های ایمنی لاماری هیبرید است. سیستم ترمز این خودرو با برخورداری از سه حالت مختلف مثل استاندارد و اسپرت به همراه سیستم ترمز کمکی الکترونیکی BAS و HBA، توقف مطمئن و بدون لغزشی را برای خودرو فراهم می‌کند. علاوه بر این، سیستم‌های کنترل کشش و کنترل پایداری هم در مواقع اضطراری به کمک‌راننده آمده و با کنترل خودرو و جلوگیری از انحراف، از حوادث احتمالی جلوگیری می‌کنند. به لطف این ویژگی‌ها، لاماری ایما هیبرید هندلینگ بسیار خوبی را در بین شاسی‌بلندهای بازار ایران به نمایش می‌گذارد و می‌تواند رانندگی ایمن و مطمئنی را برای خریداران فراهم کند.

  سانگ‌یانگ و عرضه شاسی‌بلند الکتریکی در سال 2019

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا