مکمل بنزین
گوناگونخبر

Amtrak از عرضه نسل جدید قطار پرسرعت خود خبر داد

امتراک (Amtrak)، یکی از شرکت‌های بزرگ و معتبر فعال در حوزه راه‌آهن آمریکا، به‌تازگی اعلام کرده که قصد دارد نسل جدید قطار پرسرعت خود را تا سال 2021 معرفی کند. گفته می‌شود یکی از دلایل اصلی که باعث شده این شرکت به‌طور جدی اقدام به توسعه نسل جدید محصول خود نماید، اهدای وام کلان 2.45 میلیارد دلاری از طرف دولت فدرال است. امتراک با بخش زیادی از این پول می‌خواهد 28 دستگاه قطار پرسرعت جدید تولید کند و مابقی را برای تعمیرات و بازسازی ناوگان فعلی خود به کار گیرد.

next-gen-amtrak-high-speed-train1

قطار جدید هم از لحاظ سرعت و هم از لحاظ ظرفیت ارتقاء یافته است. به گفته امتراک قرار است 2 میلیارد دلار مستقیما به ساخت و تولید قطارهای جدید اختصاص یابد که سرعت آنها به 300 کیلومتر برساعت می‌رسد و این درحالیست که 33 درصد هم به ظرفیت آنها اضافه شده است. درکنار این موارد قرار است برای صندلی‌های قطار از امکانات بیشتری همچون نصب پورت‌های USB، پریز برق و همچنین سیستم ارتقاء یافته Wi-Fi استفاده شود. در بعد فنی و ساختاری هم این محصول مزیت‌هایی را به همراه داشته به طوریکه به لطف بهره‌مندی از سازه سبک‌تر و طراحی آئرودینامیک‌تر، مصرف انرژی آن 20 درصد کاهش یافته است. تخمین زده شده که این پروژه، تقریبا 1000 فرصت شغلی جدید را در آمریکا ایجاد خواهد کرد.

next-gen-amtrak-high-speed-train2

در این پروژه امتراک با شرکت مطرح آلستوم (Alstom) همکاری می‌کند. جالب است بدانید در سال 2007 میلادی، این شرکت در کشور فرانسه از یک قطار سریع السیر تحت برنامه ای با عنوان TGV رونمایی کرد که موفق شد رکورد سرعت را در این زمینه با 574.8 کیلومتر برساعت به نام خودش ثبت کند. روند توسعه وسایل نقلیه عمومی پرسرعت روبه گسترش است، چراکه امروزه صرفه جویی در وقت و کاهش مدت زمان صرف شده در جابه‌جایی‌ها، به یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم تبدیل شده و شرکت‌هایی همچون امتراک به خوبی در حال گام برداشتن در جهت برآوردن این نیاز می‌باشند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا