مکمل بنزین
گوناگونخبر

هیولای شش چرخ رضوانی هرکول معرفی شد!

شرکت رضوانی موتور که مالک و مؤسس آن یک فرد ایرانی بنام «فریس رضوانی» است، پیش ‌از این با سوپراسپرت بیست و شاسی‌بلند خشن تانک نام خود را سر زبان‌ها انداخت. حال این شرکت نوپا از جدیدترین محصول خود رسماً رونمایی کرده که یک هیولای شش چرخ بنام هرکول 6×6 است. مثل تانک که بر اساس جیپ رانگلر ساخته شده بود، به نظر می‌رسد هرکول هم بر اساس جیپ گلادیاتور ساخته شده باشد که البته یک محور اضافی به زیر قسمت بار آن افزوده شده است.

هرکول به سیستم تعلیق سفارشی فاکس با محورهای دانا 60 مجهز شده که هم ارتفاع خودرو از سطح زمین را زیاد کرده‌اند و هم امکان حرکت در مسیرهایی را فراهم کرده‌اند که کمتر خودرویی توان عبور از آن‌ها را دارد. همچنین سامانه شش چرخ محرک این خودرو نیز در صورت درخواست راننده می‌تواند به‌صورت 6×2 ،6×4 و یا 6×6 کار کند.

برخلاف بدنه بیرونی هرکول که کاملاً کار خود رضوانی است، اکثر قطعات داخلی آن از جیپ گرفته شده‌اند که البته رضوانی تودوزی چرمی ناپا با دوخت سفارشی و رو سقفی جیر را به آن اضافه کرده است. این شرکت همچنین نسخه نظامی را هم برای هیولای شش چرخ خود ارائه می‌کند که از زره و محافظت کامل بدنه در برابر تسلیحات و انفجارها و همین‌طور ویژگی‌هایی مثل سیستم دید در شب، باک سوخت ترمیم شونده، دستگیره‌های در برقی و ماسک‌های گاز برخوردار است.

 

زیر کاپوت هرکول همان پیشرانه‌های آشنای ساخت کرایسلر قرار می‌گیرد که از نمونه‌های از 3.6 لیتری V6 با 285 اسب بخار قدرت و 353 نیوتن متر گشتاور و 3 لیتری V6 اکودیزل با 260 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور آغاز می‌شود. کسانی که به دنبال قدرت بیشتری هستند نیز می‌توانند موتور 6.4 لیتری V8 با 500 اسب بخار قدرت را انتخاب کنند؛ اما بالاترین پیشرانه، بیشتر مناسب هیولای عظیم‌الجثه‌ای مثل هرکول است.

این موتور یک نمونه 7 لیتری V8 سوپرشارژ است که در اصل نسخه ارتقاءیافته‌ای از پیشرانه 6.2 لیتری دوج چلنجر دیمن محسوب می‌شود و به لطف تغییراتی مثل تجهیز به یک سوپرشارژر عظیم، حالا بیش از 1300 اسب بخار قدرت و 1340 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. سه موتور اول با گیربکس‌های شش سرعته دستی یا هشت سرعته اتوماتیک قابل خریداری هستند اما موتور 7 لیتری فقط با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ارائه می‌شود که از رم TRX گرفته شده است.«فریس رضوانی» در مورد هرکول 6×6 می‌گوید:

تمرکز هرکول 6×6 روی این بوده که در ظاهر نمایی ورزشکاری داشته باشد، از تعلیق و سواری نرمی برخوردار باشد، اندازه مناسبی داشته باشد که بتواند به‌راحتی به‌عنوان خودرویی روزمره مورداستفاده قرار گیرد و از کابین لوکسی برخوردار باشد. هرکول 6×6 به‌راحتی سرسخت‌ترین و قوی‌ترین پیکاپ تولیدی جهان محسوب می‌شود

قیمت رضوانی هرکول با پیشرانه‌های پایه از 225 هزار دلار آغاز می‌شود و در نسخه نظامی به 325 هزار دلار افزایش میابد. برای پیشرانه 6.4 لیتری 500 اسبی نیز باید 40 هزار دلار بیشتر پرداخت کرد و کسانی که موتور 7 لیتری 1300 اسبی را می‌خواهند باید 249 هزار دلار اضافه پرداخت کنند که در این صورت قیمت کلی خودرو به 474 هزار دلار می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا