مکمل بنزین
گوناگونخبر

مرسدس‌بنز کراس‌اوور برقی EQ را وارد بازار می‌کند!

مرسدس‌بنز تلاش زیادی برای رشد و گسترش بازار خودروهای برقی در کلاس SUV و CUV داشته و به تازگی کانسپت EQ را رونمایی کرده است. کارخانه‌جات برمن کمپانی مرسدس‌بنز در آلمان، وظیفه تولید خودروهای کلاس EQ مرسدس‌بنز را بر عهده خواهند داشت. نخستین خودروی برقی کلاس EQ مرسدس‌بنز، یک خودروی کراس‌اوور خواهد بود که اولین مدل از ده مدلی است که مرسدس‌بنز قول رونمایی از آنها را تا سال 2025 داده است.

mercedes-generation-eq-1

نسل EQ اخیرا در نمایشگاه خودروی پاریس و به عنوان یک خودروی شاسی‌بلند رونمایی شده بود. این خودرو دارای یک موتور الکتریکی با 402 اسب‌بخار قدرت و گشتاوری 700 نیوتن‌متری است. شتاب صفر تا 100 این خودرو در کمتر از پنج ثانیه به دست می‌آید!

mercedes-generation-eq-3

مرسدس‌بنز با استفاده از کانسپت مفهومی EQ خودروهای بیشتری تولید خواهد کرد و ظاهرا در آینده‌ای نزدیک نسخه کوپه نسل EQ را معرفی می‌کند. این کمپانی وعده داده است که خودروهای کلاس EQ قابلیت پیمایش مسافتی 500 کیلومتری را فقط با یکبار شارژ خواهند داشت. با این حساب، رقیب اصلی خودروهای کلاس EQ مرسد‌س‌بنز در اروپا، خودروهایی نظیر تسلا مدل X P100D هستند که با یکبار شارژ قادر به پیمایش مسافتی معادل 542 کیلومتر است. با این حال و با توجه به رشد سریع تسلا در تولید خودروهای برقی؛ کمپانی مرسدس‌بنز و نسل EQ از تسلا عقب‌تر هستند!

mercedes-generation-eq-concept

مرسدس‌بنز مبلغی بالغ بر 500 میلیون یورو برای تولید و توسعه خودروهای برقی و باتری‌های لیتیوم یونی هزینه کرده است. به این ترتیب مرسدس‌بنز و دایملر،  تمام قطعات ذخیره‌سازی انرژی و تکنولوژی‌های مربوط به تولید خودروهای برقی و هیبریدی را تولید کرده و به خود متکی خواهند بود.

نسل EQ از محصولات مرسدس‌بنز، بخشی از رقابت 3 خودروساز بزرگ آلمانی برای تولید و عرضه خودروهای برقی خواهد بود. آئودی مدل E-Tron خودروهای خود را که با یکبار شارژ مسافتی بیشتر از 500 کیلومتر را طی می‌کند معرفی خواهد کرد. کمپانی BMW نسخه الکتریکی X3 را معرفی خواهد کرد و به این ترتیب نبردی شیرین و جذاب را در اواخر سال 2018 ما بین 3 غول هم وطن خودروسازی جهان شاهد خواهیم بود!

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا