مکمل بنزین
گوناگونخبر

آیا تویوتا کمری نسل جدید در این حد زیبا خواهد بود؟

کمری را می‌توان یکی از خودروهای عجیبی تلقی کرد که توسط غول خودروسازی ژاپن تولید می‌شود. از این بابت عجیب که اگر بخواهیم آنرا توصیف کنیم فقط چند کلید واژه شاخص مثل قابل اطمینان، راحت، کم خرج و از همه مهمتر بی ادعا! را می‌توان نام برد. شاید اگر آپشن‌ها و امکانات این خودرو و همینطور طراحی ظاهری و داخلی آنرا با رقبایی همچون فورد فیوژن و یا مزدا 6، مقایسه کنیم، تویوتا کمری حرفی برای گفتن نداشته باشد اما با این وجود فروش فوق العاده بالا و استقبال بی‌نظیر از این خودرو همیشه باعث تعجب بوده است. خوشبختانه زمان بازطراحی برای نسل جدید تویوتا کمری فرارسیده و آنچه که اخیرا توسط دوربین خبرنگاران از مراحل تست آن بدست آمده، نوید یک خودروی سدان نسبتا بزرگ با ظاهری جذاب و دلفریب را می‌دهد.

2018-toyota-camry-6

به استناد این تصاویر و خبرهایی که حول و حوش نسل جدید تویوتا کمری وجود دارد، باید منتظر خودرویی کاملا متحول شده از لحاظ ظاهر و همینطور ارتقاء یافته از نظر عملکرد و بخش فنی باشیم. چندی پیش نسخه ناسکار کمری جدید در فضایی بسته و اختصاصی رونمایی شد که با دیدن تصاویر مخفی آن می‌توان شباهت‌هایی با زبان طراحی مدل‌های لکسوس، مخصوصا فرم جلوپنجره و چراغ‌های LED ال شکل پیدا کرد. به احتمال خیلی زیاد چنین زبان طراحی را هم برای کمری نسل جدید شاهد باشیم. در بدنه این خودرو، جلوه‌های بصری خوبی همچون خطوط امتداد یافته و قوس مناسب برروی لاستیک‌ها به چشم می‌خورند که می‌توان آنها را جزء نقاط مثبت طراحی به حساب آورد.

untitled-1a

شاید اگر با کمی دقت به تصویر رندر شده کمری نگاه کنیم، شباهت زیادی بین آن و لکسوس IS مشاهده شود. اما نکته جالبی که به چشم می‌خورد استفاده از اگزوز چهارتایی در قسمت عقب خودرو است که تا به حال به غیر از نسخه‌های TRD تویوتا، در مدل‌های عادی دیده نشده بود. گفته شده که کمری نسل جدید قرار است همانند مدل‌های پریوس و C-HR، مبتنی‌بر معماری جدید و ماژولار تویوتا موسوم به TNGA توسعه یابد. بنابراین باید یک بدنه بزرگتر نسبت به نسل قبل با مرکز ثقل پایینتر و همینطور وزن کمتر به خاطر استفاده از قطعات آلومینیومی را انتظار داشت. اگر این خودروساز ژاپنی به تولید نسخه TRD کمری جدید چراغ سبز نشان دهد، مطمئنا رینگ و لاستیک بزرگتر، سیستم تعلیق اسپرت و نسبتا خشک و ترمزهای ارتقاء یافته جزء حداقل تغییرات فنی آن باشند و احتمالا برای رقابت مستقیم با محصولاتی همچون فورد فیوژن اسپرت به بازار آمریکا معرفی شود.

2018-toyota-camry-15

درحال حاضر یکی از نقاط منفی که در تویوتا کمری وجود دارد، فضای داخلی و داشبورد نسبتا ساده و کیفیت متوسط آن است. خبرهایی رسیده مبنی بر اینکه تویوتا تمرکز ویژه‌ای برای طراحی و ارتقاء این بخش از خودرو تدارک دیده و قرار است طراحی مدرن و جذاب، قطعاتی با جنس مرغوب، و سیستم سرگرمی پیشرفته را در آن لحاظ کند. در قسمت پیشرانه نسل جدید هم مطمئنا از همین نسخه فعلی بنزینی و هیبریدی استفاده خواهد شد ولی صحبت‌هایی از یک پیشرانه جدید 2 لیتری 4 سیلندر و مجهز به توربوشارژر که با یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک همراه شده، نیز در میان است.

2018-toyota-camry-carscoops3

برای نسخه TRD که احتمالا تصاویر مخفی با چهار اگزوز خروجی مربوط به آن باشند، شاید از یک پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری با فناوری جدید تزریق مستقیم سوخت استفاده شود که مشابه آن در نسل جدید شاسی بلند های‌لندر استفاده شده است. خروجی بالاتر از 300 اسب بخار و تکنولوژی استارت – استاپ هم ویژگی‌های مهم دیگر این پیشرانه جدید محسوب می‌شوند. از رقبای اصلی که می‌توان برای کمری نام برد، هوندا آکورد است که با استایل فوق العاده اسپرت و خاص و همینطور مشخصات فنی خوب قطعا به راحتی اجازه خودنایی به کمری را نخواهد داد. موارد دیگری همچون مزدا 6، فورد فیوژن، کیا اپتیما، شورولت مالیبو و هیوندای سوناتا نیز در این کلاس می‌توانند جزء گزینه‌های مهم رقابتی تلقی شوند. شاید کمری جدید را در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس مشاهده کنیم اما اگر این مهم محقق نشد، مطمئنا اوایل 2017 میلادی این خودرو رونمایی خواهد شد و کمی بعد از آن، نسخه TRD نیز پا به میدان بگذارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا