مکمل بنزین
گوناگونبرترین‌هاخبر

۱۰ خودرو محبوب و مورد توجه در بازار ایالات متحده آمریکا

در جشن روز استقلال آمریکا، AutoGuide لیستی از خودروهای محبوب و مورد توجه در این کشور را منتشر کرد. وجود چند نام ژاپنی و آلمانی در این لیست یه این معنا نیست که مردم این کشور میل فراوانی به خرید خودروهایی دارند که درخارج از مرزهای آمریکا تولید شده است. البته تمام خودروهایی که با برند آمریکایی عرضه شده‌اند در این کشور تولید نشده‌اند و آمریکایی بودن محصولات تضمین فروش و محبوبیت آنها نخواهد بود.

toyota-camry-4

۱۰- تویوتا کمری

اگرچه کمری با شاخصه‌های مورد پسند آمریکایی‌ها یک محصول پر فروش در این کشور است و برای هفتمین بار در جدول قرار داده شده، اما این خودرو، به‌اندازه کافی هیجان انگیز نیست که بخواهد رتبه بالاتری را در این جدول کسب کند. با وجود اینکه تویوتا یک کمپانی ژاپنی است اما این خودرو برای آمریکایی‌ها در کشور خودشان ساخته می‌شود و از بعضی برندهای اصلی آمریکایی محبوب‌تر است.

2016 Ford F-150 Limited

۹- فورد F-150

بعضی از خودروهای آمریکایی به درستی سزاوار حضور در این لیست هستند و F-150 یکی از محصولات خوب آمریکایی بوده که همه چیز در آن خوب است، فورد با تاریخ غنی خود به یکی از برندهای قدرتمند آمریکایی تبدیل شده که به‌راحتی نمی‌توان از این نام رد شد.

tesla-model-s-model-x

۸- تسلا مدل S / مدل X

هر دو مدل نام برده شده در آمریکا تولید می‌شوند و تسلا ۳ نیز به‌زودی به این محصولات خواهد پیوست. تسلا در حالی یک برند آمریکایی موفق در زمینه تولید خودروهای الکتریکی بوده که شرکت‌هایی مانند فیسکر در این بازار شکست خورده محسوب می‌شوند.

bmw-x5-m-x6-m

۷- بی‌ام‌و X5 M / X6 M

آیا می‌دانید هر دو مدل BMW X5 M و BMW X6 M در کارخانه خودروسازان آلمانی در اسپارتان کارولینای جنوبی ساخته شده است، suv‌های این برند آلمانی به دلیل محبوبیت فراوان، انگیزه برای تولید آنها را در آمریکا دوچندان کرده است. خودروهایی مانند X3 و X4، و همچنین مدل استاندارد X5 و X6.

2017 Camaro 50th Anniversary Special Edition

۶- شورلت کامارو

این خودرو در کل جهان محبوبیت دارد. کامارو آمریکایی به‌درستی در این لیست قرار داده شده چرا که تعداد بسیار کمی از خودروهای اسپرت آمریکایی وجود دارند که دارای اعتبار و سابقه درخشان شورلت کامارو باشند.

ford-mustang

۵- فورد موستانگ

رقیب دیرینه شرولت کامارو یعنی فورد موستانگ در رده بالاتر از آن قرار می‌گیرد. به‌دلیل اهمیت فورد موستانگ به فرهنگ آمریکایی این خودرو جایگاه بالاتری را کسب کرده است. فروش جهانی این خودرو آن را به یکی از گزینه‌های اصلی تبدیل کرده است.

2017 Chevrolet Corvette Grand Sport

۴- شورلت کوروت

پس از کامارو و موستانگ نوبت به ورود مقتدرانه و مودبانه کوروت می‌رسد. برخی معتقد هستند شرولت کوروت بهترین خودرو آمریکایی است و در جهان نیز جزء بهترین‌ها محسوب می‌شود. البته باید گفت که این خودرو یکی از بهترین محصولات آمریکایی است.

2017 Dodge Viper ACR with Extreme Aero package.

۳- دوج وایپر

این خودرو پرحجم‌ترین موتور جهان را دارد. پیشرانه ۸.۴ لیتری ۱۰ سیلندر، یکی از بهترین‌های آمریکایی را پدید آورده است. این موتور قدرتی به اندازه ۶۴۵ اسب‌بخار و گشتاور حداکثری برابر ۸۱۳/۵ نیوتن‌متر دارد.

Archivnummer: D213839

۲- مرسدسAMG C63 S

مانند بقیه مدل‌های C کلاس، مرسدس‌های AMG C63 و C63 S در حال حاضر در کارخانه مرسدس واقع در آلاباما آماده عرضه به بازار آمریکا می‌شوند. طرفداران سرسخت مرسدس در سرتاسر دنیا علاقه زیادی به مونتاژ این محصولات در آمریکا ندارند و دوست دارند خودروهای آنها در خود آلمان ساخته شده باشد. مدل ۲۰۱۵ این خودرو با پیشرانه V8 توربو دوقلو 4 لیتری عرضه شده که قادر به ارائه توان 469 اسب بخاری است.

2017 Acura NSX

۱- آکورا NSX

پس از سال‌ها انتظار آکورا NSX مدل ۲۰۱۷ وارد بازار جهانی شد. این خودرو با عظمت‌ترین سوپراسپرت ژاپنی محسوب می‌شود. اما در حال حاضر آن در امریکا و در کارخانه واقع در اوهایو ساخته می‌شود. آکورا برای فروش 800 دستگاه در سال 2016 برنامه‌ریزی کرده است. آکورا NSX جدید در مدل پایه حداقل 156 هزار دلار هزینه دارد البته مدل‌های تاپ تر می‌توانند تا 220 هزار دلار قیمت‌گذاری شوند. در آلمان قیمت این سوپرکار از 196330 دلار آغاز خواهد شد. هوندا تولید خودرو در آمریکا را از سال ۱۹۸۰ آغاز کرد و درنظر گرفتن خط تولید ۸۰۰ عددی از آکورا NSX در آمریکا نشان می‌دهد این شرکت ژاپنی چقدر برای نیروی کار محلی ارزش قائل است و به آن اهمیت می‌دهد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا