مکمل بنزین
گوناگونخبر

معرفی رنج روور سنتنیال: تانک شخصی پولدارها!

در بعضی نقاط از دنیا کسانی پیدا می‌شود که دو چیز درموردشان صدق می‌کند: یک اینکه آنقدر پول دارند که نمی‌دانند آن را چه کنند و دوم آنکه برای محافظت از این پول بی‌زبان، هرچه بتوانند پول خرج می‌کنند. خب با این‌حال نمی‌توان انتظار داشت این افراد سوار ماشین‌های معمولی شوند و در نهایت آدم‌ربایان آن‌ها را بدزدند. همانطور که شرایط این افراد خاص است، پس ماشین‌هایشان نیز باید خاص باشد و رنج‌روور ماشینی ساخته که پاسخگوی نیاز آن‌هاست. یک خودروی غول پیکر که در برابر بیشتر حملات مقاوم است و البته با چهره مناسب و لوکسی که دارد، نیاز‌های افراد پولدار را بر‌آورده می‌کند. نام این ماشین، سنتنیال است.

range-rover-sentinel_2

این اولین لندرووری به شمار می‌رود که توسط تیم خودرو‌های ویژه رنج‌روور ساخته شده است. سنتنیال بر اساس مدل Autobiography تولید شده و علاوه بر این که مجهز به سیستم‌های امنیتی قدرتمند است، فضا و امکانات رنج‌روورهای دیگر را در اختیار سرنشینان می‌گذارد.

range-rover-sentinel_4 range-rover-sentinel_5

این ماشین موفق به کسب گواهی VR8 شده که نشان از مقاومت این غول در مقابل انفجار و تیر اندازی می‌دهد؛ به طوری که درمقابل گلوگه‌هایی با قطر ۷.۶۲ میلی‌متر و ۱۵ کیلو TNT، سنتنیال سر تعظیم فرود نمی‌آورد.

range-rover-sentinel_8

مهاجمان با نارنجک نیز نمی‌توانند کاری را پیش‌ ببرند و چه در قسمت سقف و چه در کف خودرو، نارنجک نمی‌تواند صدمه جدی به ماشین وارد کند. سرنشنیان این ایمنی را مدیون استیل بسیار مقاومی هستند که در بیش‌تر قسمت‌های کابین از آن استفاده شده است. همچنین شیشه مجکم پنجره‌ها از چند لایه تشکیل می‌شود و درب صندوق عقب نیز به شیشه ضد ضربه مجهز است. سیستم تعلیق ارتقا یافته و چرخ‌ها نیز از نوع بسیار مقاومی هستند و طوری ساخته شده‌اند که حتی در صورت تخت شدن چرخ‌ها نیز ماشین می‌تواند حرکت کند. خرید سنتنیال به صورت سفارشی بوده و بابت آن نیز مبلغ نجومی ۴۰۰ هزار یورو دریافت می‌شود.

range-rover-sentinel_7 range-rover-sentinel_6 range-rover-sentinel_3

منبع: Slashgear

مهدی مهدیخانی

علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و به خصوص خودروها. امیدوارم از مطالب چرخان لذت ببرید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. شوخی می کنین? اینا که مشخصات ماشین برادران سازنده ی پراید خودمونه!
    یه ویژگی مهم که پراید داره اینه که نیازی به تیراندازی نیست ‘ نارنجک هم نمیخواد! خیلی راحت داره میکشه و بدبخت میکنه و آرزو برباد میده و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا