مکمل بنزین
گوناگونخبر

کانسپت مرسدس بنز IAA رونمایی شد!

مدت نسبتا زیادی بود که اطلاعاتی از کانسپت جدید مرسدس بنز به بیرون درز می‌کرد و اکنون این کمپانی رسما محصول جدید خود را با نام IAA که مخفف Intelligent Aerodynamic Automobile (ایرودینامیک هوشمند) است معرفی کرد. این خودروی چهار درب طراحی عجیب و البته جالبی دارد که بر اساس گفته مرسدس بنز شاهد دو خودرو درون این محصول هستیم که از ترانسفورماتور دیجیتال بهره می‌برد.

Mercedes-Benz-Concept-IAA_4

بر اساس گفته خودروساز لوکس آلمانی، طراحی این خودرو به نحوی انجام شده که در سرعت 80 کیلومتر نیز بتواند بهترین آیرودینامیک را داشته باشد و گفته می‌شود که هشت بخش جلویی خودرو در مواقع مورد نیاز قادر هستند تا طول خود را افزایش دهند که این میزان به 390 میلی‌متر نیز می‌رسد.

Mercedes-Benz-Concept-IAA_5

این خودرو در زمینه ایرودینامیک عملکرد خارق العاده‌ای دارد و به این موضوع در بخش‌های مختلف IAA می‌توانیم پی ببریم. همان طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، این خودرو شبیه به قطره است و مرسدس بنز آن را همزیستی طراحی و ایرودینامیک می‌نامد. این اتوموبیل در حالت استاندارد 5040 میلی‌متر طول دارد که در زمان دراز شدنش این میزان به 5430 میلی‌متر می‌رسد. عرض این خودرو نیز 1995 میلی‌متر و ارتفاع آن 1305 میلی‌متر است.

Mercedes-Benz-Concept-IAA_3

سیستم انتقال قدرت نصب شده بر روی این محصول بنزین سوز-الکتریکی است که می‌تواند 205KW را ارایه دهد و خودرو را به سرعت 250 کیلومتر بر ساعت برساند.

Mercedes-Benz-Concept-IAA_7

بنز مدعی شده که موتور الکتریکی این خودرو می‌تواند با حالت ایرودینامیک 66 کیلومتر را طی کند که در این صورت 28g/km گاز CO2 تولید خواهد کرد و در حالت برقی و بدون فعال بودن سیستم ایرودینامیک نیز 31g/km از این گاز تولید می‌شود.

در زمینه طراحی داخلی IAA می‌توان الهام گیری‌هایی از سری S-Class را مشاهده کرد و البته مرسدس بنز در طرح مفهومی این خودرو سعی کرده تا از سیستم‌های لمسی استفاده کند که به عقیده این کمپانی در آینده نزدیک این سیستم‌ها متداول خواهند شد.

Mercedes-Benz-Concept-IAA_8

در داشبورد این خودرو دو نمایشگر در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند که یکی از آن‌ها مربوط به راننده و دیگری برای سایر سرنشینان است. دکمه‌های تعبیه شده بر روی فرمان نیز لمسی هستند و گفته می‌شود که کلیدهای سمت چپ مربوط به نمایشگر سمت چپ و دکمه‌های سمت راست مربوط به نمایشگر موجود در راست خودرو می‌شود.

Mercedes-Benz-Concept-IAA__5 Mercedes-Benz-Concept-IAA__2

دکتر Thomas Weber، مدیر توسعه اتومبیل‌های مرسدس بنز می‌گوید:

این خودرو یک محصول جذاب با مشخصات خارق العاده از هسته مرسدس بنز است. کانسپت IAA ترکیبی هوشمندانه از نوآوری و حل تناقض بین کارایی و زیبایی است که نشان می‌دهد ما همچنان ایده‌های بسیاری برای آینده و بهبود کارایی داریم.

Mercedes-Benz-Concept-IAA__8

سعید میرزاپور

عشق به آی‌تی و خودرو باعث شده که بتوانم با تغییرات سریع دنیا همگام باشم؛ امیدوارم در کنار یکدیگر تجربه خوبی از نرمی تکنولوژی و غرش خودرو داشته باشیم!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. برای کمک به کمپانی خوب مرسدس ایراد های کوچکی که داردکمک خواهم کرد09389241767

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا