Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

معرفی دو محصول جدید رنو: تالیزمن و مگان، دوقلوهای متفاوت!

رنو برای سال ۲۰۱۶ نقشه‌های زیادی دارد و در همین راستا، دو خودروی جدید برای سال ۲۰۱۶ از این شرکت با نام‌های تالیزمن و مگان معرفی شده که پیش از این در چرخان پیش‌نمایش این دو خودرو به تحریر درآمده بود.

به سراغ تالیزمن می‌رویم، سدان این شرکت فرانسوی که برای رقابت مستقیم با مزدا ۶، فورد فیوژن، و نسل هشتم فولکس واگن پاسات به میدان آمده است. طراحی کلی خودرو با خطوط و منحنی‌هایش ما را به یاد محصولات دیگر رنو همچون اسپیس و قاجار می‌اندازد. در نمای عقب نیز از همان الگوی طراحی لاگونا استفاده شده ولی چراغ و ستون D کشیده‌تر است.

rg-frankfurt-renault-talisman-1_653

۱۰ رنگ متفاوت و پنج رینگ ۱۶ تا ۱۹ اینچی را مشتریان بسته به سلیقه خود می‌توانند انتخاب کنند.

rg-frankfurt-renault-talisman-2_653

با اینکه با خودرویی در رده قیمت‌ نسبتا پایینی روبرو هستیم، اما امکانات تریم‌‌های بالایی تالیزمن حتی در بعضی‌ ماشین‌های گران‌تر نیز دیده نمی‌شود. صفحه نمایشی بزرگ همانند تبلت با سیستم R-Link 2 در وسط داشبرد خودنمایی می‌کند. نمایش اطلاعات بر روی شیشه (Head up display) و سیستم قدرتمند صوتی از دیگر امکانات ویژه این سدان به شمار می‌رود. حدود ۶۲۲ لیتر فضا در صندوق عقب برای حمل وسایل در نظر گرفته شده که در مقایسه با پاسات، تالیزمن فضای بیش‌تری را در اختیار قرار می‌دهد.

rg-frankfurt-renault-talisman-6_653

دو موتور دیزلی چهار سلیندر تنفس طبیعی، ۱۵۰ و ۲۰۰ اسب‌بخار فدرت تولید می‌کنند و مدل‌هایی که به توربوشارژ مجهز شده‌اند، ۱۱۰، ۱۳۰ و ۱۶۰ اسب‌بخار را به ارمغان می‌‌آورند. بیش‌تر موتورها،‌ چرخ‌های جلو را با کمک یک گیربکس دو کلاچه به حرکت در می‌آورند و تنها موتور ۱۱۰ و ۱۳۰ اسب‌بخاری به گیربکس ۶ سرعته دستی متصل شده‌ است. سیستم چهارچرخ متحرک نیز توسط خریداران قابل انتخاب است.

rg-frankfurt-renault-talisman-9_653

و اما مگان که برای ما ایرانیان شناخته‌تر است. مگان هاچ‌بک را باید رقیب فولکس‌واگن گلف بدانیم. طی دو دهه اخیر، مگان یکی از پر فروش‌ترین خودروهای رنو بوده و همین سودآوری زیاد، این شرکت فرانسوی را تشویق به معرفی نسل چهارم آن کرده است. همانند تالیزمن، طراحی‌های جدید رنو را نیز در این ماشین می‌توانیم ببینیم. چراغ‌ها با طراحی پویا، LEDهای روشنایی در روز، جلوپنجره چهار پره و لوگوی بزرگ رنو در وسط آن،‌ از جمله ویژگی‌های طراحی این ماشین به شمار می‌آید که همان‌هایی است که در تالیزمن نیز پیش از این دیدیم.

rg-frankfurt-renault-megane-1_653

این هاچ‌بک پایین‌تر و عریض‌تر از مدل قبلی است ولی ابعاد کلی این دو نسل تفاوت زیادی با هم ندارد.

rg-frankfurt-renault-megane-2_653

مگان جدید در نسخه هاچ‌بک چهار در معرفی شده و مدل استیشن نیز به زودی معرفی خواهد شد. نسخه‌های دو در هاچ‌بک و کانورتیبل در هاله‌ای از ابهام قرار دارند و شاید رنو نیز همچون جنرال موتورز و پژو، این دو مدل را کنار بگذارد.

rg-frankfurt-renault-megane-5_653

اطلاعات فنی هنوز منتشر نشده‌اند ولی با قاطعیت می‌توان درمورد موتورهای مگان صحبت کرد. به احتمال خیلی زیاد از موتورهای سه و چهار سیلندر دیزلی و بنزینی که بین نیسان و رنو مشترک است، استفاده خواهد شد. همچنین معرفی مدل زیباتر و قدرتمندتر GT نیز چندان دور از انتظار نیست.

rg-frankfurt-renault-megane-7_653

در کارخانه‌های دبی و فرانسه، تولید این نسل تالیزمن صورت خواهد گرفت و تا پایان سال جاری میلادی، ابه همراه مگان وارد بازار اروپا خواهد شد. مشخص نیست که رنو قصد دارد این ماشین را به بازارهای آمریکا ببرد یا نه ولی بازارهای انگلیس و ایرلند، شاهد حضور تالیزمن نخواهند بود.

منبع: [leftlanenews [1][2

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.