مکمل بنزین
گوناگونخبر

جگوار XE L، آماده برای بازارهای چین!

نخستین اسپای شات‌هایی که از خودروی جگوار XE L منتشر شده نشان میدهد که این خودرو نسخه جدیدی از سدان XE با محور چرخ طولانی‌تر است. محور چرخ در این خودرو، حدود 10 سانتی‌متر بیشتر شده که باعث ارائه فضای بیشتری در قسمت عقب خودرو می‌شود.

در حال حاضر، مدل جگوار XE نیز به چین وارد می‌شود و قیمت آن چیزی در حدود 398 تا 578 هزار یوآن است. موتورهای به کار گرفته شده در این مدل نیز شامل موتور توربو 2.0 لیتری با توان 200 اسب بخار، موتور توربو 2.0 لیتری با توان 240 اسب بخار و موتور 6 سیلندر توربو 3.0 لیتری با توان 340 اسب بخار است.

اما مدل جگوار XE L، به صورت محلی در شرکت مشترک چری- جگوار لندرور ساخته شده و تنها دارای یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری است و در حال حاضر، خبری از به کارگیری موتور 6 سیلندر برای این خودرو به گوش نمی‌رسد. قیمت پایه جگوار XE L نیز چیزی معادل 320 هزار یوآن خواهد بود.

در مقایسه با مدل XE، اندازه طولی، عرضی و ارتفاع جگوار XE L بیشتر و در حدود 4788/1850/1429 است. محور چرخ این خودرو نیز طولانی‌تر و برابر با 2935 میلی‌متر بوده که دقیقا 10 سانتیمتر از محور چرخ مدل XE بیشتر است. این ارقام، ارقام رسمی هستند که توسط کمپانی جگوار منتشر شده‌اند.

تفاوت 10 سانتی‌متری در محور چرخ ممکن است ناچیز به نظر آید اما قطعا باعث ایجاد فضای بیشتری برای پاها و سگ‌ها خواهد شد.

در مورد فضای داخلی کابین این خودرو می‌توان گفت که داشبورد جگوار XE L درست مانند مدل XE بوده و هیچ تغییری نکرده است و در قسمت پشت نیز سان‌روفی مختص سرنشینان عقب وجود دارد. همچنین در قسمت بیرونی نیز برخلاف خودروهای معمولی که مارک‌ها در زیر چراغ‌ها قرار دارند، مارک‌های مدل جگوار XE L به نقطه جدیدی در بالای چراغها منتقل شده‌اند.

 

 

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا