مکمل بنزین
برترین‌ها

برترین خودروهای عضلانی بریتانیا!

خودروهای عضلانی در کشورهای مختلف طرفداران خاص خود را دارد. این خودروها به دلیل جذابیت‌های ظاهری و ویژگی‌های خاصی که دارند افراد زیادی را در دنیا به خود جذب کرده‌اند. حال در این مقاله قصد بررسی 5 خودروی عضلانی برتر بریتانیا راداریم.

Capri یکی از آن خودروهای کوپه به‌شدت موفق فورد بود که با انواع و اقسام آپشن ها و موتورهای متنوع عرضه و تولید می‌شد. شرکت فورد که این خودرو را با موتورهای نسبتاً ضعیف 1.5 یا 2 لیتری عرضه می‌کرد توانست بیش از 2 میلیون نسخه از آن را به فروش برساند، اما فورد یک خودروی عضلانی واقعی capri از روی پلتفرم RS 3100 را به تولید رساند. این خودروی عضلانی خوش‌چهره، دارای موتور 3.1 لیتری 6 سیلندری بود که 145 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد و توانایی رسیدن به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را در عرض تنها 7.6 ثانیه دارا بود.

 

یک جاده نورد اصیل بریتانیایی بانام MG B که با عنوان یک خودروی کوپه و با موتور قدرتمند 3.5 لیتری V8 در سال 1973 تولید و به بازار عرضه شد. این ماشین به دلیل ترکیب جادار بودن کابین برای سرنشینان و عملکرد خوب بدنه و قدرت تولیدی قابل‌قبول موتور آن به‌سرعت تبدیل به یک خودروی پرفروش و خاص گردید.MG B توانایی رسیدن به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت (60 مایل بر ساعت) را در عرض 7.7 ثانیه دارا بود.

 

در سال 1973،Vauxhall یک نسخه با عملکرد عالی و بدنه‌ای با سایز متوسط که Firenza HP نامیده می‌شد را معرفی کرد. این خودرو که در قسمت عضلانی بودن جلوی آن کمی زیاده‌روی شده بود، با موتور قدرتمند 2.3 لیتری عرضه می‌شد که می‌توانست خودرو را در عرض 8 ثانیه به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند.Firenza علیرغم اینکه درفروش موفقیت چندانی را به دست نیاورد، ولی دل بسیاری از طرفداران خود را بدست آورد. همچنین این خودرو توانست در مسابقات نیز مقام‌هایی را برای خود به ارمغان آورد.

 

درست برخلاف ظاهر باوقار و باشکوه این خودرو،P5B Coupe یک خودروی عضلانی لوکس بود. زیر کاپوت این ماشین یک موتور 3.5 لیتری V8 قرار داشت که توانایی تولید 165 اسب بخار قدرت را دارا بود. موتوری که قادر بود این خودروی سنگین را در عرض 9.6 ثانیه به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. به‌عنوان یک نکته جالب، نسخه چهاردر آن، که با خطوطی باریک در سقف همراهی می‌شد نیز به‌عنوان یک خودروی کوپه تلقی می‌شد.

این خودروی عضلانی لقب “خودرویی مناسب برای سارقان بانک‌ها”را به خود گرفت. این عنوان نیز به خاطر سرعت و هندلینگ خوب این خودروی بریتانیایی است که نقطه قوتی برای سارقان بانک‌ها به‌منظور خروج از صحنه جرم با سرعت هرچه‌تمام‌تر بود. دقیقاً به همین خاطر است که پلیس بریتانیا نیز از این خودروها در دهه 60 میلادی استفاده کرده بود. این خودروی عضلانی با موتور قدرتمند 3.8 لیتری خطی که قدرت بی‌نظیر 220 اسب بخار را به راننده ارائه می‌داد عرضه می‌شد.MK2 یکی از آن خودروهای سدان راحت و بی‌نظیری بود که در عرض تنها 9 ثانیه به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا