مکمل بنزین
خبرداخلی

شکایت تپسی نتوانست اسنپ را “تعطیل” یا “تعلیق” کند!

به گزارش چرخان، شاید روزگاری اگر به یک فرد ایرانی گفته‌میشد روزگاری تاکسی‌گرفتن با موبایل‌ها و از طریق اینترنت انجام‌خواهد‌شد، لبخندی تحویل شما میداد و از کنار‌شما میگذشت، اما این اتفاق به‌قدری جدی و طبیعی‌شده که خبر شکایت تپسی؛ یکی از شرکتهای بزرگ این‌عرصه از شرکت رقیبش سرخط‌خبری رسانه‌ها می‌شود!

چند روز قبل، خبری در رسانه‌ها منتشر‌شد که تپسی از شرکت رقیب خود به دلیل انحصارگری شکایت کرده‌است و این شکایت بر محور یک دلیل اصلی که ممنوعیت اسنپ برای فعالیت رانندگانش در سایر شرکتهای مشابه است. تپسی معتقد‌بود که اسنپ ابتدا از طریق دسترسی‌هایی که دارد در موبایل کاربرانش جاسوسی کرده و ثانیا از طریق دسترسی خود، اجازه فعالیت در سایر شرکتهای مشابه را به رانندگانش نمی‌دهد و این امر نوعی از انحصارطلبی است که مخالف روح بازار آزاد و رقابت بوده و طبق قوانین رایج کشور باید شورای رقابت به این موضوع ورود کند.

 

اسنپ-و-تپسی

 

اما بررسی و رسیدگی شورای رقابت نتیجه ای جز رد این شکایت نداشت و دو ادعای تپسی توسط این ارگان‌دولتی رد‌شد. طبق جلسه 318 شورای رقابت پس از بیان مقدماتی در مورد قوانین‌مربوطه و معرفی شرکت‌مربوطه این ادعا را به دلیل زیر قابل قبول ندانسته است:

مشتکی‌عنه شخصیت‌حقوقی است و در سطح بسیار گسترده فعالیت می‌کند و نیز به موجب تبصره ماده 62 قانون مذکور “تخلفات موضوع فصل هشتم قانون نظام صنفی چنانچه موجب اخلال در رقابت باشد، مطابق این قانون رسیدگی خواهد شد

همچنین در مورد ادعای دوم نیز گفته‌شده‌است که راننده‌مخیر به انتخاب شرکت بوده و اجباری در این مورد نیست، همچنین شرکت و راننده متقابلا به همدیگر سرویس می‌دهند و این نیز دلیلی برای رد ادعای تپسی است.

در ادامه نیز این شورا افزوده است:

همچنین اعمال مخل رقابت موضوع جزء 3 بند و ماده 45 و بند ح ماده 45 و جزء 4 بند ط ماده 45 مبنی بر سوء استفاده از وضعیت اقتصادی مسلط از طریق ایجاد مانع به منظور مشکل کردن ورود رقبای جدید احراز نگردید.

بدین‌ترتیب شکایت تپسی از اسنپ بی‌نتیجه بوده و رانندگان اسنپ بدون‌نگرانی از بابت تعطیلی این‌شرکت یا هر‌گونه مشکلی برای اسنپ، به کار خود ادامه‌دهند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا