مکمل بنزین
برگزیده‌هابرترین‌ها

بهترین شاسی بلندهای بازار داخلی کشور در محدوده قیمتی زیر 400 میلیون تومان!

همواره در بازار خودرویی ایران، خودروهای بزرگ جسه یا در اغلب اوقات کراس اوررهایی که با عنوان شاسی بلند در میان مردم مطرح هستند، از فروش خوبی برخوردار بوده و خریداران این‌گونه خودروها با توجه به نظر سنجی‌های انجام شده، در اغلب موارد، بودجه‌ای کم‌تر از 400 میلیون تومان را دارا هستند.

بر این اساس، در این مطلب قصد داریم با توجه به علاقه مشتریان به خرید این‌گونه خودورها و افزایش قیمت غیرمنطقی برخی از این محصولات پرطرفدار، به بررسی بهترین شاسی بلندها یا کراس اوورهای موجود در بازار خودرویی ایران که قیمتی کمتر از 400 میلیون تومان را دارا هستند، بپردازیم و بهترین خودرو در این بخش را نیز به عنوان انتخابی معقول و مناسب به علاقمندان این حوزه معرفی نماییم.

1-هیوندای سانتافه

یکی از بهترین خودروهای موجود در این رده، هیوندای سانتافه نام دارد. این خودرو همواره در سالیان اخیر به عنوان پرفروش‌ترین خودرو وارداتی به کشور لقب گرفته و حکم پول نقد را در بازار فعلی دارا است. سانتافه با دو مدل معمولی و گرند در بازارهای جهانی عرضه می‌شود، اما به دلیل قوانین عجیب واردات ودرو به ایران، تنها مدل چهار سیلندر و معمولی این خودرو وارد بازار داخلی کشور ( به‌جزء مناطق آزاد تجاری) شده است و گروه صنعتی کرمان خودرو در حال حاضر به عنوان نماینده رسمی هیوندای در ایران شناخته می‌شود ( لازم به ذکر است که شرکت آسان موتور نیز به عنوان یک شرکت خصوصی در کنار کرمان خودرو، به عنوان نماینده واردات و خدمات دهی به محصولات هیوندای در ایران شناخته می‌شود ) و در چند هفته آینده، این شرکت سانتافه را با توجه به باز شدن مجدد سایت ثبت سفارش، با مدل 2018 وارد بازار داخلی شور خواهد کرد.

 لازم به یاداوریست که این خودرو در مدل چهار سیلندر خود دارای دو نوع پیشرانه بوده که در نوع اول، این پیشرانه 2.4 لیتری تنفس طبیعی بوده که به دو صورت MPI و GDI تولید می‌شود و در نوع دوم، این پیشرانه 2.0 لیتری توربو بوده و به مراتب از قدرت بیشتری نسبت به مدل‌های تنفس طبیعی برخوردار است. در حال حاضر قیمت این خودرو در بالاترین سطح امکانات خود در بازار داخلی کشور برابر با 330 میلیون تومان است!

2-کیا سورنتو

یکی دیگر از محصولات کره‌ای و پرطرفدار در این رده، کیا سورنتو نام دارد. این خودرو که به عنوان برادر خوانده سانتافه نیز شناخته می‌شود (کمپانی هیوندای مالک برند کیا است) نیز از سالیان گذشته تاکنون از فروش بسیار خوب و قابل قبولی در بازار خودرویی ایران برخوردار بوده و همواره خریداران این محصول، از کیفیت و دوام این خودرو رضایت کامل را داشته‌اند. کیا سورنتو نیز در بازار جهانی با چند نوع پیشرانه عرضه می‌شود که همانند سانتافه، تنها مدل چهار سیلندر آن قادر به حضور در بازار ایران است. این خودرو در مدل چهارسیلندر دقیقا همانند برادر خوانده خود دارای دو نوع پیشرانه بوده که نوع اول 2.4 لیتری بنزینی و تنفس طبیعی بوده و نوع دوم 2.0 لیتری و توربوشارژ است.

لازم به یاداوریست که این مدل دارای یک پیشرانه 2.2 لیتری دیزلی نیز است. کیا سورنتو در بازار داخلی کشور در بالاترین سطح امکانات خود قیمتی برابر با 335 الی 340 میلیون تومان را در حال حاضر دارا بوده که بسیار بیشتر از ارزش واقعی این خودرو است. همچنین لازم به ذکر است، شرکت اطلس خودرو نماینده گروه خودروسازی کیا در ایران بوده و وظیفه عرضه و خدمات دهی به مصحولات این شرکت کره‌ای را دارا است.

3-رنو کلئوس

یکی دیگر از خودروهای محبوب و مهم در این رده، رنو کلئوس نام دارد. این خودرو کمتر از 2 سال است که وارد بازار خودرویی ایران شده و در طی این مدت، توانست رقبی بسیار قدر برای خودروهای کره‌ای در این محدوده قیمتی لقب گیرد. کلئوس بر خلاف مدل های پیشین خود که دارای ظاهری معمولی و ساده بودند، در ظاهر جدید خود از چهره‌ای بسیار جذاب در کنار کیفیت ساختی مثال زدنی سود می‌برد و همین امر نیز باعث آن شده که این مدل از موفق‌ترین خودروهای کراس اوور بازار شناخته شود.

کلئوس موجود در بازار خودرویی ایران، از یک موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی سود میبرد که با توجه به بهینه سازی موتور این خودرو با بازار ایران، یکی از کم استهلاک‌ترین خودروها در این رده نیز شناخته می‌شود. همچنین، لازم به ذکر است که قیمت کلئوس در بالاترین سطح امکانات در بازار داخلی کشور حدودا برابر با 290 الی 310 میلیون تومان بوده و در شرکت نگین خودرو نماینده و شریک تجاری گروه صنعتی رنو در ایران شناخته می‌شود.

4-فولکس‌واگن تیگوان

یکی از موفق ترین خودروهای حال حاضر جهان که پس از مدت‌ها موفق به حضور در بازار داخلی ایران شد، فولکس‌واگن تیگوان نام دارد. به اعتقاد کارشناسان، با عرضه تیگوان به بازار ایران و اعتبار نام شرکت سازنده این خودرو که در سطح جهان بسیار شناخته شده است، رقابت برای دیگر رقبا با توجه به علاقه مردم ایران به خرید خودروهای آلمانی بسیار سخت شده و با توجه به قیمت اعلامی این خودرو که برابر با 289 میلیون تومان بوده و از سوی شرکت ماموت خودرو (نماینده رسمی فولکس واگن آلمان در در ایران) اعلام شده است، علما می‌بایست منتظر حکم رانی این خودرو به ‌عنوان بهترین انتخاب در این رده قیمتی، مابین دیگر رقبا بود. لازم به ذکر است، تیگوان از یک پیشرانه 2.0 لیتری توربوشارژ با قدرتی برابر با 180 اسب بخار بهره می‌برد.

 

 

5-نیسان ایکس تریل

یکی دیگر از خودروهای موجود در این رده، نیسان ایکس تریل نام دارد. این خودرو نیز یک برادر خوانده با نام رنو کلئوس را داراست. زیرا در حال حاضر، دو شرکت رنو و نیسان به عنوان یک کمپانی واحد با اهدافی مشترک المنافع شناخته شده و در اغلب اوقات پلتفرم و پیشرانه خودروها در هر دو شرکت، همانند یک‌دیگر است. در همین رابطه، میبایست گفت که نیسان ایکس تریل یکی از جدیدترین خودروهای بازار بوده که کمتر از یک سال است که وارد بازار خودرویی ایران شده و تاکنون توانتسه که مشتریان زیادی را به سود خود بکشاند. این خودرو نیز همانند کلئوس از یک پیشرانه 2.5 لیتری با قدرتی برابر با 171 اسب بخار بهره می‌برد.

همچنین لازم به ذکر است، قیمت ایکس تریل در حال حاضر در بازار داخلی کشور، حدودا برابر با 275 الی 285 میلیون تومان بوده و شرکت جهان نوین آریا نماینده و شریک تجاری نیسان در ایران شناخته می‌شود که وظیفه عرضه و خدمات دهی به محصولات این کمپانی ژاپنی را دارا است.

6-تویوتا راو4

همواره یکی از برندهای پرفروش موجود در ایران تویوتا بوده است و مدل‌های شاسی بلند و کراس اوور آن نیز از جمله بهترین و با کیفیت‌ترین خودروها در جهان هستند. در رابطه با همین موضوع، یکی از محصولات این شرکت که کمتر از 400 میلیون تومان قیمت داشته و از کراس اوررهای پرفروش بازار نیز محسوب می‌شود، راو4 نام دارد. این خودرو در حال حاضر جزء اولویت‌های انتخابی از سوی خریداران بوده و از بهترین گزینه‌ها برای خرید محسوب می‌شود.

این خودرو دارای یک پیشرانه 2.5 لیتری تنفس طبیعی بوده و قادر است قدرتی برابر با 176 اسب بخار را تولید نماید. همچنین، لازم به ذکر است که قیمت این خودرو در حال حاضر در بازار داخلی کشور، حدودا برابر با 295 الی 315 میلیون تومان بوده و شرکت ایرتویا به‌عنوان نماینده تویوتا در ایران، وظیفه عرضه و خدمات دهی به محصولات این کمپانی ژاپنی را در ایران عهده دار است.

7-میتسوبیشی اوتلندر

سرانجام نوبت به آخرین خودرو در این رده می‌رسد و نام آن، میتسوبیشی اوتلندر است. این خودرو نیز همانند دیگر محصولات ژاپنی از دوام و کیفیت خارق‌العاده‌ای برخوردار بوده و همواره خریداران آن، از انتخاب این خودرو نهایت رضایت و خرسندی را عنوان کرده‌اند. اوتلندر با مدل 2015 موفق به حضور در ایران گردید، اما مدل اولیه آن نتوانست فروش آنچنان خوبی را به خود اختصاص دهد. اما از زمان ورود فیس لیفت این خودرو به بازار کشور، این موضوع کاملا تغییر یافته و مشتریان زیادی خرید این خودرو را اولویت خود قرار داده‌اند. (اوتلندر دارای پیشرانه‌ای 2.4 لیتری تنفس طبیعی بوده و  قادر است قدرتی برابر با 166 اسب بخار را تولید نماید)

 لازم به ذکر است، قیمت اوتلندر تیپ 5 در حال حاضر در بازار داخلی کشور، حدودا برابر با 285 الی 295 میلیون تومان بوده و شرکت آرین موتور نماینده و شریک تجاری کمپانی میتسوبیشی در ایران شناخته می‌شود که وظیفه عرضه و خدمات دهی به محصولات این کمپانی را دارا است.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. 400 میلیون پول رو دست بچه هم بدی میتونه یه خودرو خوب بخره…….خیلی راهنمایی نمیخواد

  2. اره حالا ۴۰۰ دست بچه بده میده بهت یه پراید زوری میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا