مکمل بنزین
گوناگونخبر

اینفینیتی Q؛ رونمایی از طرح مفهومی جذاب شرکت ژاپنی!

شرکت لوکس ساز اینفینیتی که زیرمجموعه شرکت ژاپنی نیسان محسوب می‌شود، از طرح مفهومی موسوم به Q خود در نمایشگاه بین‌المللی خودروی دیترویت رونمایی کرد. اما این شرکت، این معرفی را در عجیب‌ترین مکان انجام داد. در مقایسه با رونمایی خودروهای مهم با طرفداران زیاد و مشتاق، این تصویر بدون هیچ‌گونه جزئیات و همچنین اطلاعات اضافه‌ای در رابطه با این مدل جدید از راه رسید.

طرح مفهومی جدید شرکت اینفینیتی از چهره‌ای عجیب برخوردار است. در مقایسه با جلوپنجره‌های سنتی که امروزه در اکثر خودروها به کار می‌روند، ما شاهد آرایه‌هایی از رگه‌هایی عمودی و باریک که به‌صورت زیبا در جلوی خودرو، خودنمایی می‌کنند هستیم. فهمیدن اینکه آیا این جلوپنجره‌ی جدید و ابداعی برای باز شدن به سمت داخل موتور استفاده می‌شود یا تنها برای تزئین قسمت جلویی و زیبایی به کار می‌رود کار سختی است.

همچنین تعدادی از دهانه‌های ورودی هم برای خنک کردن سیستم قوای محرکه و هم برای کاربردهای آئرودینامیک در این مدل به‌کاررفته‌اند. در قسمت جلویی چرخ‌ها نیز شاهد ورودی‌هایی برای تهاجمی نشان دادن این خودرو و خنک کاری سیستم ترمز به‌کاررفته‌اند.

شکاف‌ها و خطوط به‌کاررفته روی کاپوت زیبایی خاصی به این مدل بخشیده‌اند. در عکسی که قبلاً منتشرشده بود نشان می‌داد که ورودی‌های موجود روی جلوپنجره این خودرو، علاوه بر بخشیدن چهره‌ای جذاب و عضلانی به این خودرو، همچنین کاربردهای آئرودینامیک برای افزایش ضریب آئرودینامیک نیز برای این مدل‌دارند. همچنین چراغ‌های نوک‌تیز جلویی شبیه یک فلش به سمت عقب کشیده شده‌اند.

این تصویر همچنین نگاهی مختصر به درون این طرح مفهومی نیز می‌اندازد. کابینی که توسط صندلی‌های ساده و بی‌آلایش و چیدمانی نه‌چندان لوکس تزئین شده‌اند. البته به کار رفتن شیشه زیاد در قسمت سقف این خودرو و نیز ستون‌های باریک این خودرو نمای زیبایی به درون آن بخشیده‌اند.

طرح مفهومی Q شرکت اینفینیتی نشان از خط فکری جدید برای طراحی‌های آینده خودروهای این شرکت و ماجراجویی این شرکت برای فاصله گرفتن از طرح‌های سنتی است. همچنین طبق اعلام این شرکت، این طرح مفهومی جدید ک پیش طراحی از سدان پرچم‌دار جدید این شرکت خواهد بود که تا چند سال آینده معرفی خواهد شد.

در مقایسه با رقیبان سطح بالا و شاخصی همچون BMW سری 7 یا Audi A8، این اینفینیتی جدید یک رقیب واقعاً جدید و انقلابی به شمار می‌رود.

اینفینیتی هنوز درباره‌ی قوای محرکه و قدرت موتور این طرح جدید چیزی اعلام نکرده است؛ اما یک تغییری به سمت هوشمندتر شدن، حالت کامپکت بیشتر و موتورهای کمتر حجیم و پربازده‌تر سیاستی است که این شرکت در پی گرفته است. با توجه به این سیاست می‌توان احتمال داد که این مدل می‌تواند از یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربو برای قدرت دهی به خود استفاده کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا