مکمل بنزین
گوناگونخبر

ادغام دو کمپانی مزدا و تویوتا تکذیب شد!

کمپانی‌های مزدا و تویوتا در حال حاضر یک همکاری دراز مدت و دوجانبه را با تاسیس یک کارخانه مشترک، به ارزش 1.6 میلیارد دلار در شمال آلاباما آغاز کرده‌اند. همین موضوع زمینه آن را فراهم کرد که شایعات مختلفی پیرامون ادغام مزدا و تویوتا شنیده شود. این شایعات واکنش تند یکی از مدیران کمپانی مزدا را در پی داشته است.

آقای Masahiro Moro به عنوان رئیس و مدیرعامل مزدا در آمریکای‌شمالی می‌گوید که هیچ برنامه‌ای برای ادغام کمپانی مزدا و تویوتا وجود نداشته و مزدا در حال حاضر قصد دارد که به عنوان یک خودروساز مستقل به فعالیت خود ادامه دهد؛ اما تویوتا و مزدا همچنان با یکدیگر همکاری داشته و به توسعه محصولات و تکنولوژی‌های جدید و مختلف خود ادامه می‌دهند.

Masahiro Moro در جریان برگزاری نمایشگاه خودروی دیترویت درباره خودروهای الکتریکی و سلول‌های سوختی گفته است که توسعه فناوری‌های مرتبط به آینده خودروها بسیار مهم است؛ اما مزدا معتقد است که پیشرانه‌های احتراقی تا یک دهه آینده پاسخگو بوده و بعد از آن به لطف پیشرفت تکنولوژی، زندگی بهتری شکل خواهد گرفت.

به گفته Masahiro Moro مزدا از پیشرانه‌های ICE استفاده کرده و این اتفاق را باید روش جدید مزدا برای پیشرفت در سال‌های آینده دانست.

بخشی از استراتژی جدید مزدا به تکمیل و اجرای پروژه Skyactiv-X اختصاص دارد. پیشرانه‌های احتراقی بدون گاز مزدا در اوت سال گذشته معرفی شده و این اولین گام مزدا برای رسیدن به استراتژی Sustainable Zoom-Zoom تا سال 2030 خواهد بود. این پروژه شامل معرفی چندین تکنولوژی مستقل برای کاهش میزان انتشار گاز C02 بوده و از سال 2010 آغاز شده است. نتیجه نهایی این پروژه کاهش 90 درصدی میزان انتشار گاز C02 تا سال 2050 اعلام شده است.

به گفته Masahiro Moro تا سال 2019 پیشرانه‌های Skyactiv-X مزدا به بازار آمده و با استفاده از آنها حدود 20 تا 30 درصد نسبت به پیشرانه‌های معمولی در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا