مکمل بنزین
گوناگونخبر

تولید خودروی سواری در سال جاری 3 درصد کاهش می‌یابد؟

به گزارش چرخان، مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی که از تولیدات وسایل حمل و نقل منتشر کرده است به حجم بالای وسایل نقلیه موتوری از کل تولید در بخش حمل و نقل اشاره کرده و میزان تولیدات و پیش بینی تولید در سال جاری را مطرح نموده است که طبق این پیش بینی‌ها تولید خودروی سواری در سال جاری به میزان 3 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

آمارهای منتشر شده توسط مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد که تولید خودرو در هفت ماه اول سال 96 از حدود 700 هزار مورد به بیش از 820 هزار خودرو رسیده است که یک جهش خوب را نشان می‌دهد. رشد صورت گرفته در تولید خودروی سواری در 7 ماهه 96 به میزان 18.8 درصد بوده است.

خودروی سواری

طبق آمار منتشر شده تعداد کل خودروهای سواری تولید شده در این بازه زمانی 772 هزار خودرو بوده است و سهم تولیدات وانت بیش از 40 هزار مورد بوده است. تولیدات مربوط به مینی بوس، اتوبوس، کامیون و کشنده‌ها نیز چیزی در حدود 9 هزار دستگاه بوده است.

اما نکته‌ای که در این آمار مهم است آمار مربوط به تولیدات سه شرکت اصلی خودروساز در کشورمان است که ایران‌خودرو، سایپا و پارس خودرو در 7 ماه اول سال 96 توانستند رشد 15 درصدی را ثبت کنند. اما این شرکتهای خودروساز برای سال 96 پیش بینی‌هایی ارائه کرده‌اند که طبق این پیش بینی‌ها، تولیدات این خودروسازها در سال 96 به میزان 3 درصد در مجموع کاهش خواهد یافت.

اما مرکز پژوهش‌های مجلس در بررسی خود اعلام کرده است که با توجه به سوابق شرکتها و آمار و همه شرایط موجود تولیدات خودروسازها به میزان 10 درصد رشد را تجربه خواهد کرد که البته این بر خلاف پیش بینی‌های شرکتهای خودروساز است.

خودروی سواری

بررسی‌های صورت گرفته روی اطلاعات بورسی شرکتهای خودروساز نشان می‌دهد که آنها برای امسال پیش‌بینی خوبی نداشتند که البته این بر خلاف اتفاقاتی است که در حال حاضر در صنعت خودرو در حال رخ دادن است. طبق آمار منتشر شده ایران‌خودرو با رشد 13.6 درصد در 6 ماهه اول 96 روبرو بوده است و تولیدات خودروی سواری سایپا دیگر خودروساز بزرگ کشورمان در همین بازه زمانی 11.8 درصد رشد کرده است. سومین شرکت بزرگ خودروساز کشورمان نیز با رشد 15.3 درصدی توانسته بالاترین رشد تولید را در 6 ماه اول سال 96 داشته باشد.

در بخش پیش بینی‌ها نیز ایران‌خودرو و سایپا پیش‌بینی رشد تولیدات منفی را داشتند که به ترتیب این عدد برای ایران‌خودرو منفی 11.2 درصد بوده و سایپا نیز منفی چهار دهم درصد را برای سال 96 پیش بینی کرده است. پارس خودرو که در بخش تولیدات 6 ماهه اول سال 96 رشد خوبی را تجربه کرده بود، در پیش‌بینی خود این رشد را لحاظ کرده و برای کل سال 96 رشدی معادل 17.2 درصد را مطرح نموده است.

خودروی سواری

طبق بررسی‌هایی که مرکز پژوهش‌های مجلس انجام داده است صنعت خودروسازی و تولید خودروی سواری در کشور در کوتاه مدت و بلند مدت بستر بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری‌های دولتی و غیردولتی است که می‌تواند بازدهی بسیار خوبی نیز داشته باشد چرا که با وجود کیفیت فعلی بازدهی این صنعت خوب است و با ارتقا کیفیت این صنعت در کشور، می‌تواند بازدهی بسیار بالایی برای سرمایه گذاران این بخش داشته باشد.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا