مکمل بنزین
گوناگونخودروی سبزخبرداخلی

دنا پلاس اتوماتیک پلاگین هیبرید رونمایی شد + قیمت

ایران‌خودرو بعد از تولید دنا در ۳ نسخه معمولی،  پلاس و پلاس توربو که اخیرا هم شرایط فروش آخرین نسخه خود را اعلام کرد. امروز نسخه هیبریدی دنا پلاس اتوماتیک را در پنجمین همایش صنعت خودروی کشور معرفی کرد.

دنا پلاس هیبرید که حاصل تلاش مهندسین بومی است دارای فناوری هیبرید در کنار شارژ برق شهری به صورت مستقیم، همراه با گیربکس اتوماتیک است. هنوز اطلاعات کامل و مشخصات تکمیلی از نحوه عملکرد و پیشرانه بنزینی و برقی این خودروی هیبریدی ملی  منتشر نشده است.

به گزارش چرخان، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ در جهت سیاست های دولت و به منظور کاهش آلودگی هوا دنا پلاس هیبرید مجهز به دو نیرو در جهت برنامه راهبردی گروه صنعتی ایران خودرو و نیاز مشتریان طراحی شده است.

دنا پلاس هیبرید دو نیرو، در حالت برقی قادر به پیمایش ۹۰ کیلومتر (در حالت شارژ کامل) خواهد بود. گفته شده است که در حالت برقی این خودرو سطح آلایندگی اش برابر صفر است، گشتاور موتور برقی دنا پلاس هیبرید ۲۲۰ نیوتون متر اعلام شده است و قدرت حدود ۱۴۰ اسب بخار را عرضه می‌کند، همچنین باتری به کار رفته در دنا پلاس هیبرید، لیتیومی ۱۴ کیلو وات ساعت است.

احتمال می‌رود طرح تولید دنا پلاس توربو اتوماتیک ایران‌خودرو در سال‌ آتی با همکاری کمپانی پانچ بلژیک برای قسمت گیربکس دنا پلاس توربو،  آغاز شود.  به احتمال قوی قیمت این خودرو چیزی بیشتر از ۷۰ میلیون تومان خواهد بود. هنوز هیچ خبر رسمی از زمان عرضه این خودرو در بازار منتشر نشده است.

مهدی درکی

حدود یک سال است که به پیشه مترجمی و نویسندگی مطالب در دنیای خودرو وارد شده ام. تلاش‌بر این است تا با قرار‌ دادن مطالب روز خودرویی در اختیار هموطنان رضایت خاطر شما عزیزان میسر گردد... .

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. هرچی تورم داریم تو این مملکت از دست این خودرو سازهاس مردم هم بازم کمکشون میکنن که زمین نخورن

  2. یک کمی انصاف داشته باشید در سایر نقاط جهان بهترین ماشین با سی چهل میلیون تومن میشه خرید. شما به حداقل منفعت قانع نیستید؟!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا