مکمل بنزین
گوناگونخبر

اولین تصاویر رسمی سانتافه 2019 از سوی شرکت هیوندای

بعد از نمایش تصاویر زیاد مدل جدید سانتافه بالاخره شرکت هیوندای اعلام کرد که در تاریخ 21 فوریه از این مدل جدید رونمایی خواهد کرد. خودرویی که با پیشینیان خود در بحث طراحی خارجی تفاوت‌های زیادی را تجربه کرده و این بار با چهره‌ای جدید که نمای جلویی جذابی را به آن بخشیده است وارد میدان شده است.

چهره‌ای که در بخش جلویی شباهت‌هایی به هیوندای کونا و البته کراس اوور با سوخت هیدروژنی نکسو (Nexo) داشته و با چراغ‌های جلویی جذاب‌تر و به‌روزتر نسبت به نسل‌های قبلی وارد عرصه رقابتی خودروهای شاسی‌بلند و کراس اوور شده است.

جلوپنجره جدید به‌کاررفته در سانتافه 2019 که به جلوپنجره آبشاری معروف است نیز دلیلی برای زیباتر جلوه دادن آن شده است. جلوپنجره‌ای که اولین بار در هیوندای i30 مشاهده‌شده بود و با اضافه شدن به سانتافه توانسته طراحی رقابتی‌تر این خودرو را نسبت به رقیبان اروپایی و آسیایی‌اش به نمایش بگذارد.

البته باوجود خط کشیده شده از جلوی سانتافه جدید به سمت چراغ‌های عقبی که ظاهر کناری آن را اسپرت و جذاب‌تر نشان می‌دهند اما باید گفت که قوس‌های مربع مانند روی لاستیک‌ها کمی چهره‌ی کناری این خودرو را زمخت و ناهموار جلوه می‌دهند. همچنین با بزرگ‌تر شده فاصله محوری خودرو فضای بیشتری برای جای پای سرنشینان عقب نیز در مدل جدید مهیا خواهد شد.

با نگاهی به داخل کابین سانتافه جدید می‌توان متوجه تغییراتی نسبت به نسل‌های قبلی این خودرو ازجمله تغییر جایگاه صفحه‌نمایش لمسی آن به سمت بالای داشبورد که به‌راحتی هرچه بیشتر راننده کمک می‌کند، دریچه‌های هوای متفاوت، چیدمان مرکزی کنسول خودرو که متفاوت طراحی‌شده و همچنین صفحه کیلومتر شمار جدید که نسبت به مدل‌های قبلی دارای تفاوت‌های زیادی شده است.

در بحث پیشرانه و قوای محرکه نیز باید اشاره کرد که مدل KDM-spec سانتافه با یک موتور 2 و 2.2 لیتری توربو دیزل که به همراه یک موتور 2 لیتری بنزینی در زیر کاپوت آن خواهد بود عرضه می‌شود. قدرت تولیدی موتور نیز از طریق یک جعبه‌دنده 8 سرعته خودکار به دو محور خودرو (AWD) منتقل خواهد شد.

سانتافه 2019 همچنین دارای امکانات امنیتی جالبی برای سرنشینان خود است. امکاناتی مانند هشدار به سرنشینان هنگامی‌که یک در خودرو در حال باز شدن کنار یک خودروی دیگر است. علاوه بر هشدار، این سیستم آن درب را قفل کرده تا از بروز حادثه جلوگیری شود. این خودروی جدید همچنین دارای سامانه‌ای است که هشدار سرنشینان عقب نامیده شده و برای مواقعی است که سرنشین عقب قصد خروج از خودرو را داشته و قبل از باز شدن کامل در صفحه‌نمایش به راننده یک هشدار فرستاده می‌شود.

باید گفت که هیوندا سانتافه جدید تا اواخر همین ماه میلادی (فوریه 2018) در نمایشگاه خودرویی نیویورک رونمایی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا