مکمل بنزین
بررسیخبر

بررسی کوتاه کیا سورنتو 2019؛ کاملا جدید!

شاسی‌بلند سورنتو یکی از برترین محصولات کمپانی کیاموتورز کره‌جنوبی است. محبوبیت این خودرو به حدی بوده که کمپانی کیا مدل 2019 این شاسی‌بلند دوست داشتنی را با بروزرسانی‌های فراوانی عرضه کرده است. تغییرات کیا سورنتو 2019 نسبت به مدل‌های پیشن آن چندان به چشم نمی‌آید؛ اما طراحی فضای داخلی سورنتو مقدار کمی تغییر داشته و برای بهبود عملکرد فنی سورنتو، از یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته جدید در مدل‌های V6 آن استفاده شده است. گیربکس جدید سورنتو کارایی بالایی داشته و آسایش سرنشینان آن را فراهم خواهد کرد. بنابراین باید گفت که بروزرسانی‌های سورنتو در مدل 2019 را باید یک ویژگی ممتاز برای طرفداران بزرگ‌ترین کراس کیاموتورز کره‌جنوبی دانست.

وقتی که شما به کیا سورنتو 2019 نگاه می‌کنید؛ قطعا متوجه تغییرات بدنه و استفاده از نوارهای کرومی برای تزئین آن نخواهید شد؛ زیرا این تغییرات چشمگیر نبوده و در واقع کیا سورنتو 2019 به لحاظ ظاهری تغییرات چندانی نسبت به مدل 2018 خود نداشته است. در سورنتو 2019 شاهد استفاده فراوانی از نوارهای کرومی در جلو پنجره، اطراف چراغ‌ها و… هستیم. رینگ‌های 19 اینچی جدیدی برای سورنتو 2019 در نظر گرفته شده و چراغ‌ها و سپر عقبِ آن دستخوش تغییراتی شده‌اند.

در محیط داخلی سورنتو 2019 شاهد تغییر طراحی فرمان و گرافیک بعضی از قطعات داشبورد هستیم. کیا برای ارتقاء گرافیکی و کیفی محیط داخلی سورنتو 2019، از آخرین فناوری‌های موجود استفاده کرده و روی اکثر قطعاتِ محیط داخلی سورنتو 2019 را با استفاده از چرمِ با کیفیت ناپا پوشانده است. چرم‌های رنگی و امکانات بیشتر در کابین کیا سورنتو 2019 را می‌توان با سفارش مدل‌های SX و SXL در اختیار داشت.

سورنتو 2019 در حال حاضر در تمام مدل‌های خود به همراه 3 ردیف صندلی عرضه می‌شود. اما باید توجه داشت که دسترسی به ردیف سوم صندلی‌ها در کیا سورنتو 2019 کمی سخت بوده و سرنشینان به دلیل تنگی جا و فضای این قسمت احساس خوبی ندارند. ولی ردیف اول و ردیف دومِ سورنتو نسبت به خودروهایی مانند هوندا Pilot و تویوتا Highlander بسیار جادارتر است. همچنین پشت ردیف دومِ صندلی‌های کیا سورنتو 2019، حدود 38 فوت مکعب فضا وجود دارد و با خواباندن هر دو ردیف عقب، می‌توان این فضا را به 73 فوت مکعب افزایش داد.

رانندگی با کیا سورنتو 2019 به هیچ عنوان اسپرت نیست. این موضوع شاید در نگاه اول شما را ناامید کرده و سورنتو را نسبت به سایر رقبا کمی عقب‌تر نشان دهد. اما این موضوع اصلا اهمیتی ندارد؛ زیرا سورنتو 2019 فقط به راحتی سرنشینان خود توجه داشته و برای یک رانندگی خوب در جاده‌های مختلف کاملا مناسب و ایده‌آل است. در هنگام رانندگی با سورنتو 2019 بدن راننده هیچ فشاری را حس نکرده و سیستم تعلیق هیچ ارتعاشی را به کابین سورنتو 2019 منتقل نمی‌کند. گیربکس هشت سرعته این خودرو کاملا هوشمندانه عمل کرده و عملکردی فوق‌العاده دارد.

سیستم چهار چرخ متحرک سورنتو 2019 نیز عملکردی کم نظیر داشته و درشرایط مختلف رانندگی مانند؛ برف، یخ و جاده‌های خاکی به خوبی عمل می‌کند.

سورنتو 2019 پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ خود را فراموش کرده و به جای آن در مدل‌های مختلف خود، از پیشرانه چهار سیلندر 2.4 لیتری و یا 3.3 لیتری V6 استفاده خواهد کرد. پیشرانه‌های مذکور به ترتیب 185 و 290 اسب‌بخار قدرت دارند.

پیشرانه 2.4 لیتری سورنتو 2019 برای انتقال قدرت خود به چرخ‌ها از همان گیربکس 6 سرعته اتوماتیک نسل پیشین استفاده می‌کند. بنابراین برای بهره‌مندی از گیربکس 8 سرعته اتوماتیک سورنتو باید مدل 3.3 لیتری آن را خریداری کرد.

در مدل فول آپشن کیا سورنتو 2019 و در مدل‌های استاندارد این خودرو، سرنشینان توان استفاده از امکاناتی مانند؛ Android Auto ،Apple CarPlay، صفحه نمایش 7 اینچی(در مدل SXL صفحه نمایش 8 اینچی استفاده شده است)، سیستم Kia Uvo، رادیو ماهواره‌ای، شارژ بی‌سیم، سیستم هشدار برخورد با روبرو، کروز کنترل انطباقی، هشدار نقطه‌کور، دوربین 360 درجه و… را دارند.

قیمت مدل پایه کیا سورنتو 2019 در مدل پایه 25900 دلار بوده و در مدل فول و یا SXL آن باید 45 هزار دلار پرداخت کرد.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا