مکمل بنزین
خبرداخلی

امداد خودروهای متفرقه بلای جان مردم در نوروز 97 خواهند بود

به گزارش چرخان، یکی از مسائل مهم سفرهای نوروزی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای بحث امداد خودروهایی است که در این ایام به شکل کامل عجیبی افزایش پیدا می‎‌کنند و بخشی از این امدادخودروها به صورت رسمی و از سوی شرکتهای ثبت شده و معتبر ارائه خدمات می‌نمایند ولی بخشی دیگر امداد خودروهای متفرقه هستند که نه تنها کمکی به خودروهای مشکل‌دار نمی‌کنند بلکه با هزینه‌ها و اقدامات بسیار گزاف و اشتباه، خاطره‌ای تلخ برای مسافرین نوروزی به جا می‌گذارند.

عباسعلی غیاثی دبیر انجمن خدمات پس از فروش خودرو در مصاحبه‌ای پیرامون ارائه خدمات شرکتهای امداد خودرو در نوروز 97 اعلام کرد: مردم باید توجه کنند که اگر از خودروهای صفر زیر دو سال کارکرد استفاده می‌کنند می‌بایست به نمایندگی‌ها و تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه کنند و در صورتی که به تعمیرگاه‌های متفرقه مراجعه نمایند و یا از امداد خودروهای متفرقه استفاده کنند، گارانتی خودرو خود را از دست خواهند داد و بعدا دچار مشکلات زیادی خواهند شد.

خودروهای کارکرده ایران‌خودرو

وی در ادامه افزود: بارها گزارشات مختلفی به ما رسیده است که امداد خودروهای متفرقه و تعمیرگاه‌های غیرمجاز به دلیل عدم توانایی و دانش فنی نتوانستند تعمیر خودرو را به خوبی انجام دهند و علاوه بر خسارتی که به دلیل خارج شدن خودرو از گارانتی به صاحب آن وارد کرده‌اند، یک خودرو معیوب‌تر را تحویل وی می‌دهند و آسیب‌های بیشتری به خودرو می‌زنند.

غیاثی در ادامه پیرامون شرکتهای مجاز امداد خودرو در کشور گفت: ما در حال حاضر صرفا 4 شرکت امدادخودرو مجاز داریم که تحت حمایت و پوشش این انجمن هستند. این شرکتها شامل امداد خودروی سایپا (وابسته به شرکت سایپا)، امداد خودروی ایران (مربوط به ایران‌خودرو)،  امداد خودروی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و امداد خودروی رفاه ایرانیان هستند. این شرکتها طبق تعهداتی که به شرکتها دارند تا دو سال خدمات گارانتی ارائه می‌کنند و تا 10 سال موظف به ارائه خدمات وارانتی هستند.

دبیر انجمن خدمات پس از فروش خودرو در ادامه گفت: در ایام نوروز بیش از 3200 خودرو در سرتاسر کشور به مشتریان ارائه خدمات خواهند داشت. همچنین برای دسترسی به شرکتهای امداد خودرو می‌بایست با شماره‌های 096550 امداد خودروی سایپا،  096440 امداد خودروی ایران،  02164026 امداد خودروی رفاه ایرانیان و 09629 کانون جهانگردی و اتومبیلرانی تماس بگیرند و در صورتی که این شرکتها با تماس مشتری ارائه خدمات مناسبی نداشته باشند، می‌توانند با شکایت به همین شماره‌ها نسبت به اعتراض خود اقدام کنند که قطعا پیگیری می‌شود.

شرکت برتر پارس خودرو

همچنین «بهزاد پناهی» مدیرعامل شرکت امداد خودرو سایپا پیرامون اقدامات این شرکت در نوروز 97 گفت: شرکت ما امسال برای 37‌مین سال متوالی نسبت به ارائه خدمات نوروزی اقدام کرده و از 24 اسفند ماه تمامی برنامه‌های این شرکت آغاز شده است و تا 17 فروردین ادامه خواهد داشت. ما در این طرح خدمات پشتیبانی را برای خودروهایی که گارانتی ندارند نیز ارائه می‌کنیم و حمل خودرو و تعمیر خودرو انجام می‌شود که هزینه حمل و هزینه قطعات از مشتری دریافت خواهد شد ولی ایاب ذهاب امدادگر رایگان خواهد بود.

تسهیلات امداد خودرو ایران

حسن نرج‌آبادیان رئیس هیات مدیره امداد خودرو ایران نیز گفت: طرح نوروزی ایران‌خودرو نیز از 24 اسفند ماه آغاز شده و تا 14 فروردین ماه 97 ادامه خواهد داشت. ما تمامی امدادگران خود را موظف به ارائه خدمات به خودروهای غیر گارانتی کرده‌ایم تا با تعرفه ارزان نسبت به تعمیر این خودروها اقدام کنند. مردم باید توجه کنند که امداد خودروهای متفرقه صرفا کار حمل خودرو را انجام می‌دهند و از تخصصی برای تعمیر خودرو بهره‌مند نیستند ولی امدادخودروهای شرکت ما با مهندس مکانیک و تعمیرکار حرفه‌ای همراه هستند تا خدمات تعمیری را حتی‌المقدور در محل خودرو انجام دهند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا