مکمل بنزین
خبر

پورشه 911 Speedster دوباره ظاهر شد

یک نسخه عجیب و جدید از پورشه ۹۱۱ در حال تست جاده‌ای در اروپا دیده شد که ترکیبی از نسخه‌های مختلف این خودرو است. اما این خودرو چه می‌تواند باشد؟ چند گزینه وجود دارد. اول و منطقی، این است که با یک نمونه جسورانه از 911 Speedster روبرو هستیم که گفته می‌شود در جشنواره گود وود امسال معرفی خواهد شد. اما گزینه دوم این است که مدل جدید GT3 در حال تست دیده شده است.

Speedster احتمالا با یک موتور 4.0 لیتری تخت شش سیلندر همانند GT3، با قدرت خروجی 373kW و یا بالاتر عرضه شود. هرچه تلاش کردیم اطلاعاتی از خودروی مذکور کسب کنیم، ناموفق ماندیم و فقط باید صبر کرد تا اطلاعات بیشتری از آن به بیرون درز کند.

آخرین نیسخه پورشه GT۳ برای سال ۲۰۱۸ با مشخصات شگفت‌انگیزی چند ماه قبل معرفی شد. این خودرو توانست در رکوردگیری سرعت صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را تنها در 3.1 ثانیه ثبت کند. GT۳ با گیربکس‌های دستی و دوکلاچه عرضه شده و رکورد ۳.۱ ثانیه‌ای نتیجه گیربکس اتوماتیک دوکلاچه این خودرو بوده است. پیشرانه شش سیلندر یاد شده این خودرو توانایی تولید ۵۰۰ اسب‌بخار قدرت را دارد که با توجه به وزن کم و ابعاد نچندان بزرگ، توانایی‌های فوق‌العاده را به این خودرو می‌بخشد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا