مکمل بنزین
گوناگونخبر

کیا نیرو EV با جزئیات بیشتر در نمایشگاه بوسان دیده شد

کیا Niro EV در نمایشگاه خودروی بوسان کره، این هفته ارائه شد و شرکت سازنده جزئیات بیشتری را از فناوری و تجهیزات این خودرو منتشر کرد. به نظر می رسد Niro EV با هیوندایی کونا الکتریکی نقاط مشترک بسیاری دارد و کمپانی کره‌ای وجود موتور الکتریکی 150kW / 395Nm را تایید کرده است که تمام نیرو به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

Kia ادعا می‌کند که Niro EV در زمان 7.8 ثانیه و 0.4 ثانیه کمتر از هیوندایی کونا به شتاب ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و قادر است “بیش از 380 کیلومتر” را با یکبار شارژ کامل طی کند. البته نسخه‌های دیگر این خودرو نیز عرضه خواهند شد و مدل ضعیف‌تر محدوده حرکتی تا 240 کیلومتر دارد و می‌تواند رقیب اصلی کونا استاندارد باشد.

برای اولین بار، Kia نمای داخلی Niro را نشان داد، با ویژگی‌های جدید و عناصر طراحی زیبا که می‌تواند با کراس‌اوورهای کوچک بازار مقایسه شود. سیستم روشنایی جدید به رانندگان اجازه می‌دهد تا شش رنگ مختلف را در کابین تجربه کنند.

سیستم سرگرمی 7.0 اینچی همانند مدل‌های هیبریدی است، هر چند دارای توابع خاص EV برای نشان دادن اطلاعات باتری بوده و اطلاعات بیشتری را به راننده منتقل می‌کند. Kia همچنین Niro EV را با آخرین فناوری‌های کمکی، از جمله AEB و هشدار برخورد با جلو، کروز کنترل تطبیقی با عملکرد هوشمند، سیستم خروج از خط و…عرضه کرده است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا