مکمل بنزین
گوناگونخبر

لوگوی هیوندای؛ دوشخصی که در حال دست دادن با یکدیگر هستند!

شاید تابه‌حال مطلب خاصی در مورد فلسفه‌ی لوگوهای شرکت‌های خودروسازی در جهان و اینکه اصولاً علت پیدایش آن‌ها چیست شنیده باشید. اما آیا تابه‌حال می‌دانستید که لوگوی معروف هیوندای نشانه و علامت چیست؟

نماد هیوندای که این روزها خودروهای متنوعی از آن را در داخل کشور مشاهده می‌کنیم، در نگاه اول نشان حرف بزرگ H در انگلیسی بوده که همان اولین حرف شرکت Hyundai است. اما این تنها ظاهر ماجراست و هدف هیوندای از طراحی آن، نشان دادن مشتری و شرکت است که توسط دست دادن با یکدیگر و ایجاد رضایت بین آن‌ها بوده است.

بیشتر لوگوهای موجود برای شرکت‌های خودروسازی در جهان برای شرکت صاحب برند معنایی جز یک ارتباط بین جمعیت مشتری و گروه تولیدی آن شرکت ندارد. نمادی که طراحان آن در صورت زیبا جلوه دادن و قابل‌تشخیص و تمایز بودن آن از شرکت‌های دیگر به هدف خود خواهند رسید. اما اغلب و در کنار این لوگوهای بدون دید بلندمدت، لوگوهایی نیز وجود دارند که نمادی بیش از اسم و هویت شرکت خود را یدک می‌کشند.

معانی متفاوت و مخفی در این طراحی‌ها وجود داشته و این معانی توسط برند شرکت مذکور به مردم و مشتریان منتقل می‌شوند. نماد زیبا و مفهومی شرکت هیوندای که یک H کج در درون یک بیضی است نیز از این قانون جدا نبوده و توانسته هویت این شرکت و فلسفه رضایت‌مندی مشتریان آن را در خود همراه کند.

زمانی این شرکت نماد HD را به‌جای H تنها برای خود برگزیده بود و این انتخاب نیز تنها به این دلیل بود که خودروساز کره‌ای از اشتباه و تکراری شدن لوگوی خود با نماد H شرکت هوندا نگران بود. بااین‌حال، باوجود شباهت‌های بین این دو نماد از دو شرکت و کشور متفاوت، امروزه شاید کمتر کسی پیدا شود که لوگوی هیوندای را با هوندا اشتباه بگیرد.

در طول تاریخ خودروسازی شرکت‌هایی بوده و هستند که لوگوی آن‌ها نشانه‌های پنهان و زیبایی را در خود جای‌داده و علامت دست دادن دو نفر با یکدیگر که در لوگوی هیوندای قرارگرفته تنها قسمتی از این پیام‌های صنعت بزرگ خودروسازی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا