مکمل بنزین
گوناگونخبر

نیسان GT-R وارد ناوگان پلیس ژاپن شد

دبی یکی از اولین کشورهایی بود که خودروی نیسان GT-R را وارد ناوگان پلیس خود کرد و به تازگی نیز دولت ژاپن هم این خودروی قدرتمند را به خدمت پلیس کشورش درآورده است.

بنابر گزارش منتشر شده از سوی کمپانی نیسان، یکی از شهروندان منطقه Tochigi یک دستگاه اتومبیل نیسان GT-R را به پلیس محلی اهدا کرده است. این خودرو هفته پیش در مراسم رسمی وارد ناوگان پلیس این منطقه از ژاپن شد و به زودی کمپانی نیسان خدمات دهی آن را به عنوان خودروی پاترول تغییر خواهد داد.

البته مسئولان نیسان درباره جزئیات این نقل و انتقال صحبتی نکرده‌اند ولی از تصاویر منتشر شده مشخص است که این خودرو در رنگ‌های مشکی و سفید با چرخ‌های تمام مشکی و دیسک‌های ترمز نارنجی رنگ تحویل داده شده است. به علاوه روی سقف این خودروی نیسان GT-R یک جعبه بزرگ برای بلندگو و آژیرها تعبیه شده است و آرم‌های پلیس در قسمت‌های مختلف طراحی شده‌اند و به علاوه چراغ‌های LED برای مواقع ضروری در جلو و عقب خودرو در سپرها نصب شده‌اند. هنوز اطلاعاتی درباره ویژگیهای نسخه نیسان GT-R برای پلیس ژاپن منتشر نشده ولی با توجه به تجارب گذشته می‌توان گفت که این خودرو مجهز به پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربو با گنجایش ۳.۸ لیتری متصل به جعبه دنده دو کلاچه ۶ سرعته است که می‌تواند نیرو را به تمامی چرخ‌های خودرو منتقل کند و حداکثر گشتاور و قدرت خروجی به ترتیب معادل ۶۳۲ نیوتن متر و ۵۶۵ اسب بخار داشته باشد.

اگر این مشخصات را خودروی مذکور داشته باشد، باید اعلام کرد که این هدیه ناقابل حدود ۱۰۰ هزار دلار برای شهروند ژاپنی خرج برداشته است. از سوی دیگر این خودرو اولین محصول نیسان نیست که وارد ناوگان پلیس ژاپن شده است. از سال‌های پیش پلیس ژاپن خودروهای R34 GT-R را نیز در خدمتش داشته و حتی تا سال ۲۰۱۶ نیز این مدل در خیابان‌های ژاپن دیده شده است. نظر شما درباره حضور خودروهای نیسان به عنوان ماشین پلیس در ایران چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا