مکمل بنزین
گوناگونخبر

میتسوبیشی اوتلندر PHEV مدل ۲۰۱۹ رونمایی شد

مهندسان میتسوبیشی در سال جاری خودروی پلاگین هیبریدی میتسوبیشی اوتلندر مدل ۲۰۱۹ را رونمایی کرده‌اند که نسبت به نسخه‌های قبلی تغییرات اساسی از نظر مکانیکی و ظاهری داشته است.

پیشرانه این شاسی‌بلند نسبت به نسخه‌های قبلی قوی‌تر شده است؛ بطوریکه پیشرانه بنزینی ۲.۴ لیتری می‌تواند ۱۳۳ اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاوری معادل ۲۱۱ نیوتن متر تولید کند که قبلا این مدل می‌توانست ۱۱۹ اسب بخار خروجی و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور داشته باشد. به علاوه پیشرانه برقی که روی محور عقب خودرو تعبیه شده می‌تواند به تنهایی ۹۴ اسب بخار قدرت خروجی تولید کند. همچنین خروجی این باتری ۱۰ درصد نسبت به مدل‌های قبلی افزایش یافته که نشانه بهبود عملکرد بخش برقی است و رویهم‌رفته ۱۳.۸ کیلووات ساعت به سلول‌های جدید نیرو داده است.

این تغییرات به پلاگین میتسوبیشی اوتلندر مدل ۲۰۱۹ قدرت رسیدن به حداکثر سرعت ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت تنها با پیشرانه برقی می‌دهد که حداقل آن ۱۲۵ کیلومتر بر ساعت است. از سوی دیگر شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو ۰.۵ ثانیه کمتر شده و بطوریکه با پیشرانه برقی می‌توانید در ۱۰.۵ ثانیه شتاب این خودرو را به ۱۰۰ برسانید. با این دو پیشرانه می‌توانید در جاده‌ها حداکثر سرعتی معادل ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشید. سوخت مصرفی این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۲ لیتر است و در هر کیلومتر تنها ۴۶ گرم دی‌اکسیدکربن وارد محیط اطراف می‌کند ولی در محدوده بدون خروجی دی‌اکسید کربن برای این شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی ۴۵ کیلومتر تعیین شده است.

از تغییرات مکانیکی انجام شده برای این خودرو می‌توان به سیستم به روز شده کنترل کشش، جذب کننده‌های شوک جلو و عقب، تعبیه دیسک‌های بزرگتر برای ترمز جلو و نسبت تغییر داده شده برای فرمان اشاره کرد. در حال حاضر دو حالت رانندگی مختلف اسپرت و برفی برای اوتلندر پلاگین هیبریدی ۲۰۱۹ در نظر گرفته شده است که در حالت برفی اصطکاک بین چرخ‌ها و زمین افزایش پیدا می‌کند و هندلینگ آن در جاده‌های لغزنده و پرپیچ و خم زیاد می‌شود. از سوی دیگر در حالت اسپرت خودرو تیزتر شده و نسبت به فشار بر روی پدال گاز حساسیت بیشتری پیدا می‌کند. در این شاسی‌بلند رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی، سپرهای جدید برای جلو و عقب، شبکه توری جدید و مه‌شکن‌های جدید نصب شده و اسپویلر سقف نیز نسبت به نسخه‌های قبلی بزرگتر شده است. در داخل کابین نیز صندلی‌های راحت‌تر و جدید در ردیف جلو تعبیه شده‌اند که دوخت اسپرت نیز دارند.

این فیس‌لیفت جدید شهریور یا مهر ماه سال جاری در بازار انگلستان و اروپا حضور خواهد داشت ولی هنوز قیمتی برای آن اعلام نشده است.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا