مکمل بنزین
برگزیده‌هابرترین‌ها

غول‌های 1000 اسب بخاری را بشناسید!

حالا 13 سال پس از ورود بوگاتی شیرون باقدرت 1,001 اسب بخار، تنها تعداد بسیار کمی در باشگاه ابر خودروهایی باقدرت عددی 4 رقمی اسب بخار در دنیا وجود دارند.

بعد از باز کردن درهای ابر خودروهایی باقدرتی بیش از 1000 اسب بخار در سال 2005 توسط ویرون، خودروهای دیگری نیز به جمع این باشگاه اضافه شدند. البته در این سال‌ها شرکت‌های تیونینگ مانند هنسی دست به تیونینگ خودروهای قدرتمند و تولید خودرویی باقدرت بیش از 1000 اسب کرده‌اند اما باید بدانید که تنها 4 خودرو وجود دارند که با این قدرت سرسام‌آور از دل کارخانه تولیدی به دست مشتریان رسیده‌اند.

بوگاتی شیرون

شاید کمتر کسی باشد که آشنایی اندکی با دنیای خودروها داشته ولی نام شیرون را نشنیده باشد. هیولایی با موتور 8 لیتری و تعداد 16 سیلندر (W16) که با استفاده از 4 توربو، می‌تواند 1,479 اسب بخار قدرت و 1,180 پوند-فوت گشتاور تولید نماید. شیرون قدرتمند در سال 2016 و به‌عنوان مسیری لوکس برای رسیدن به‌سرعت فوق‌العاده بالای 402 کیلومتر بر ساعت معرفی شد. البته طبق تبلیغ‌های بوگاتی، شیرون توانایی رسیدن به‌سرعت 463 کیلومتر بر ساعت را نیز دارد.

شیرون رکوردی با عمر کوتاه دیگری نیز در کارنامه خود دارد که همان مدت‌زمان،0-400 کیلومتر بر ساعت این خودرو در تنها 42 ثانیه است که تنها چند هفته بعدازآن، کویینزگ آگرا RS توانست رکورد شیرون را بزند.

اگرچه ممکن است خودروهای هنسی یا کویینزگ توانسته باشند در بحث سرعت نهایی، شتاب گیری یا سریع‌تر بودن، خود را در مقابل شیرون به اثبات برسانند اما شیرون افسانه‌ای که میراث ویرون را به دوش می‌کشد توانسته با این قدرت و سرعت استثنایی در کنار عملکردهای لوکسی مانند خودروهای بنتلی و رولزرویس، خود را پیشتاز خودروهای جهان قرار دهد.

کویینگزگ رگرا

کریستین ون کویینگزگ توانست پایه‌گذار شرکتی باشد که باوجود عمر کوتاه خود اما دست‌به‌کارهای بزرگ و باورنکردنی درزمینهٔ خودرو بکند. روش پنهان پشت رگرا توانست تمامی عرف‌های سنتی گذشته را در موتور شو ژنو در سال 2015 بشکند.

ابر خودرویی با قلب تپنده 5 لیتری و 8 سیلندر (V8) و استفاده از دو توربو که می‌تواند 1,100 اسب بخار را از موتور احتراقی خود دریافت کرده و با کمک یک سیستم الکتریکی گشتاوری، مجموع خروجی قدرت این خودرو را به عدد 1,500 اسب بخار برساند.

شتاب 0-100 این خودرو نیز تنها 2.8 ثانیه بوده و طبق ادعاهای کویینگزگ، این خودرو می‌تواند سرعت 0-399 کیلومتر بر ساعت را تنها در مدت‌زمان 20 ثانیه بپیماید.

NextEV NI0 EP9

ابر خودروی چینی که توانسته پیست نوربرگرینگ آلمان را سریع‌تر از پورشه 911GT2 RS بپیماید. طبق ادعای شرکت سازنده این خودروی برقی،NextEV می‌تواند 1 مگاوات قدرت (1,341 اسب بخار) زا از دل موتور خود بیرون کشیده، به‌طوری‌که برای هر چرخ آن 335.25 اسب بخار قدرت توزیع می‌شود.

خودروی AWD(چهارچرخ محرک)، تمام برقی، می‌تواند 0-100 را تنها در 2.7 ثانیه پیموده و تا سرعت نهایی 312 کیلومتر بر ساعت را نیز در کیلومتر خود ثبت کند.

Zenvo TS1 GT

این خودرو که توسط خودروساز دانمارکی بانام Zenvo به تولید رسیده، یک فیس لیفت پیشرفته از Zenvo ST1 است. خودرویی که با یک موتور 5.8 لیتری V8 و استفاده از دو عدد توربوشارژ، به تولید رسید.

TS1 می‌تواند با تولید 1,104 اسب بخار قدرت و 840 پوند-فوت گشتاور، خود را به‌صورت مطمئن در باشگاه خودروهای بالای 1000 اسب بخار جا دهد. خودرویی که شتاب 0-100 آن،3 ثانیه بوده و با استفاده از یک محدودکننده سرعت الکترونیکی، می‌تواند تا سرعت 375 کیلومتر بر ساعت نیز رانده شود.

3 ابر خودروی قابل احترام

آگرا RS شرکت کویینزگ نیز ازجمله ابر خودروهایی است که با رکوردهای سرعت، ترمز گیری، شتاب گیری و … و استفاده از بسته مگاوات برای قدرت دهی خود، درمجموع 1,341 اسب بخار قدرت را تولید کند و خود را در این باشگاه راه دهد؛ اما ازآنجایی‌که هم‌اکنون، این ابر خودرو دیگر تولید نمی‌شود، جانشین آن توانسته از طرف شرکت سازنده سوئدی خودی نشان بدهد.

هنسی ونوم F5 نیز یکی دیگر از حذفیات در این فهرست است. خودرویی با موتور 8 لیتری V8 که قدرت 1,600 اسب بخار را تولید می‌کند؛ اما علیرغم رونمایی از آن در اواخر سال 2017، این خودروی افسانه‌ای قرار است در سال 2019 به مرحله تولید رسیده و جاده‌ها را زیر چرخ‌های پرسرعت خود بپیماید.

اما آخرین گزینه ما در این فهرست نیز،Rimac C-Two بوده که مانند خودروی قبلی، قرار است در سال 2019 به مرحله تولید برسد. این ابر خودروی الکتریکی، می‌تواند با موتورهای برقی خود، درمجموع،1,888 اسب بخار قدرت تولید کرده و به حداکثر سرعت 415 کیلومتر بر ساعت نیز برسد. همچنین طبق ادعاهای شرکت سازنده،Rimac می‌تواند با موتورهای برقی خود،647 کیلومتر را نیز با یک‌بار شارژ کامل بپیماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا