مکمل بنزین
گوناگونخبر

رونمایی از شاسی‌بلند پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۹

دو مدل ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ شاسی‌بلند پژو توانسته‌اند فروش بالایی را در بازار جهانی بدست آورند، از این رو مسئولان فرانسوی به فکر تغییرات اساسی برای مدل دیگر یعنی پژو ۲۰۰۸ افتادند. شاسی‌بلند سایز کوچک ۲۰۰۸ قرار است پاییز سال ۲۰۱۹ وارد بازار جهانی شود.

با این وجود به احتمال زیاد کارخانه فرانسوی پژو مدل ۲۰۰۸ را برای اولین بار در نمایشگاه بین‌المللی خودرو فرانکفورت ۲۰۱۹ به نمایش در می‌آورد. شاسی‌بلند پژو ۲۰۰۸ مجهز به پلتفرم جدیدی است که از همکاری PSA و دانگ‌فنگ با نام CMP برای خودروهایی با سایز کوچک طراحی و تولید شده است؛ اما برای اولین بار پلتفرم CMP در مدل جدید ۲۰۸ در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹ رونمایی می‌شود. شاسی‌بلند جدید پژو ۲۰۰۸ نسبت به مدل‌های موجود در بازار کمی کشیده‌تر و وزن سبک دارد. دلیل سبک بودن این خودرو پلتفرم CMP عنوان شده که نسبت به پلتفرم PF1 حدود ۴۰ کیلوگرم سبک‌تر طراحی و تعبیه شده است.

مهندسان پژو سخت در حال طراحی پیچیده و یکدست برای مدل‌ها و محصولات جدید هستند. بنابراین انتظار می‌رود مدل‌های جدید مانند ۲۰۸ یا ۲۰۰۸ شباهت‌های فراوانی به هم داشته باشند. البته بعضی از کارشناسان معتقدند ظاهر پژو ۲۰۰۸ شبیه به خودروی ۳۰۰۸ است. از سوی دیگر باید انتظار تغییرات اساسی در داخل کابین را داشت. برای مثال کیفیت تجهیزات داخلی بسیار بهتر می‌شود و داشبورد داخل خودرو مجهز به آخرین فناوری پنل i-Cockpit خواهد شد. برای پیشرانه پژو ۲۰۰۸، موتور بنزینی Pure Tech با گنجایش ۱.۲ لیتری و قدرت خروجی مابین ۸۵ الی ۱۳۰ اسب بخار است. به علاوه نسل جدید پژو ۲۰۰۸ با پیشرانه دیزلی BlueHDi با گنجایش ۱.۵ لیتری به بازار جهانی عرضه خواهد شد. همچنین جعبه دنده اتوماتیک ۸ سرعت به همراه ۶ سرعته دستی استاندارد برای نسخه‌های مختلف پژو ۲۰۰۸ در نظر گرفته شده است.

خودروی شاسی‌بلند پژو ۲۰۰۸ با پلتفرم CMP تنها می‌توانید نیروها را به چرخ‌های جلو انتقال دهد. به علاوه در آینده نزدیک فیس‌لیفت جدید از پژو ۲۰۰۸ با پیشرانه هیبریدی که پیشرانه برقی ۴۸ ولتی دارد به بازار جهانی عرضه می‌شود، بطوریکه اوایل سال میلادی جاری گروه خودروسازی PSA تایید کرد که روی پیشرانه هیبریدی جدیدی به نام Punch powertrain کار می‌کند که متصل به گیربکس دو کلاچه به همراه پیشرانه برقی ۴۸ ولتی است. قرار است این تکنولوژی در محصولات سال ۲۰۲۲ میلادی به بازار عرضه شوند. از این رو می‌توان نسخه هیبریدی پژو ۲۰۰۸ را رقیب هیوندای کونا برقی دانست.

کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند نسخه‌های برقی پژو ۲۰۸، ۲۰۰۸ و کراس‌بک DS3 و مدل استاندارد DS3 تا چهار سال دیگر وارد بازار جهانی می‌شوند. در آخر باید اعلام کنیم سال آینده پژو ۲۰۰۸ به رقابت محصولاتی همچون نیسان جوک، رنو کپچر، اشکودا Anuq و فولکس‌واگن T-Cross خواهد رفت. نظر شما درباره این محصول و دیگر وسایل نقلیه پژو چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا