مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودروهای پرنده و حمل و نقل عمومی کشورها!

خودروهای پرنده، واژه‌ای که اگر در سال 1998 حرفی در مورد آن‌ها زده می‌شد، مردم از آن به‌عنوان یک بحث بیهوده یا کلمه‌ای که بیشتر به درد فیلم‌های علمی تخیلی می‌خورد، یاد می‌کردند؛ اما اکنون و در سال 2018، خودروهای پرنده همان‌قدر امکان‌پذیر و واقعی شده‌اند که روبات‌های پیشرفته و هوش مصنوعی، در این سال‌ها، به واقعیت نزدیک و نزدیک‌تر شده‌اند.

در همین راستا، شرکتی به نام سامسون اسکای، سازنده خودروهای پرنده در ایالات‌متحده، هشت‌صدمین سفارش خود برای ساخت این خودروهای پرنده جذاب را دریافت کرده است. سفارش‌هایی که از 24 کشور مختلف دنیا و 46 ایالت از 50 ایالت آمریکا، دریافت شده و این شرکت آمریکایی را پرچم‌دار اصلی سازنده خودروهای پرنده در جهلان معرفی می‌کند.

سامسون اسکای، سوئیچ بلید (Switchblade) را در سال 2009 معرفی و رونمایی کرد. از آن زمان تاکنون که حدود 9 سال گذشته است، این شرکت فرصت آن را داشته است که این خودروی پرنده را به مجهزترین امکانات روز صنعت هوافضا برای مشتاقان این علم مدرن و جذاب، مجهز کند.

سوئیچ بلید که یک خودروی سه‌چرخ بوده، دارای دو صندلی است که آن را بیش‌ازپیش شبیه هواپیماهای دونفره تفریحی می‌کند. در آسمان و جایی که این خودروی پرنده فرمانروایی می‌کند، سوئیچ بلید توانایی رسیدن به‌سرعت نهایی 322 کیلومتر بر ساعت و سرعت محدودشده 257 کیلومتر بر ساعت را داراست؛ اما روی زمین و هنگامی‌که تنها یک خودروی معمولی را مشاهده می‌کنیم، سرعت آن به 201 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

تمامی این مشخصه‌های سرعت در آسمان و زمین، از یک موتور 4 سیلندر ساخت سامسون اسکای، باقدرت 190 اسب بخار، ایجاد می‌شود. موتوری که نسبت قدرت به وزند آن از شورلت کوروت 2017 گرفته‌شده است.

به‌طور حتم، مهم‌ترین مانع جاده‌ای که پیش روی این نوع از خودروهاست، نبود یک اتوبان مخصوص آن‌هاست. به‌طوری‌که سوئیچ بلید، برای بلند شدن از روی زمین، به 355 متر مسیر مستقیم، برای بلند شدن از زمین و به پرواز درآمدن نیاز دارد؛ اما نشستن روی زمین به زمان و مکان بزرگ‌تری احتیاج داشته و مسافت 488 متری را برای یک فرود موفق، نیاز دارد.

با این مشخصات، ایده استفاده از خودروهای پرنده در حمل‌ونقل عمومی کشورها کمی مشکل بوده اما غیرممکن نیست. برای این مشکل نیز راه‌حلی مانند خودروهای پرنده عمودپرواز که نیازی به مسیر مستقیم زیاد برای پرواز و فرود ندارند، راه جالبی به نظر می‌رسد؛ اما طبق گفته‌های سم بوسفیلد، رئیس سامسون اسکای، برنامه این شرکت ساخت خودروهای پرنده‌ای است که بتوانند با توجه به فن‌آوری، زیرساخت‌ها و قوانین موجود در حال حاضر دنیا، وارد حمل‌ونقل شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا