مکمل بنزین
خبرداخلی

خرید و فروش خودرو در ایران رونق می‌گیرد یا به رکود می‌رود؟

خرید و فروش خودرو در ایران این روزها همانند دیگر بازارهای موازی مانند بازار ارز و سکه بسیار پرتلاطم بوده و البته این اتفاق در بخش خودروهای داخلی بسیار بیشتر دیده می‌شود. خرید و فروش خودرو در بخش بازارهای خودروهای خارجی اما برخلاف داخلی‌ها راکد بوده و صرفا قیمت‌ها به صورت کاغذی نوسان پیدا می‌کنند که نشان از یک رکود تورمی بسیار سنگین است.

به گزارش چرخان، طرح فروش سایپا که هفته گذشته عملیاتی شد و 50 هزار نفر خریدار ایرانی توانستند از این شرایط فروش بهره ببرند به یکی از اتفاقات مهمی در بازار خودرو کشور تبدیل شده است که بسیاری از مسئولین و فعالان آن را برای جلوگیری از آن در طرح فروش‌های بعدی به کار انداخته است.

بی کیفیت‌ترین و با کیفیت‌ترین خودروهای سال 97 خودروهای داخلی خودروسازان خودرو معاینه فنییکی از اشکالات مهمی که در این طرح فروش مشاهده شد تاخیرها و ابهاماتی بود که در زمان ثبت نام ایجاد شده بود و بسیاری از افراد با گلایه‌های زیادی در مورد آن در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف انتقاد کردند ولی مهم‌ترین اشکال این طرح فروش، آگهی‌های بعدی بود که در نیازمندی‌های آنلاین منتشر شد و نشان داد که دلالان بازهم در این طرح ثبت نام کردند و بدون توجه به قوانین مربوط به طرح، اقدام به فروش حواله‌ها کردند.

یکی از مسائل دیگری که پیرامون وضعیت فعلی بازار خودرو گفته می‌شود این است که فاصله قیمت کارخانه و بازار نشان دهنده وجود حباب در قیمت خودروهاست ولی خرید و فروش خودرو با قیمت‌های بسیار بالا نشان می‌دهد که عملا حبابی وجود نداشته و گویا مشتریان نیز قیمت‌های بازار را قیمت واقعی می‌دانند! البته بعضی از کارشناسان می‌گویند که از وضعیت بازار باعث شده تا حباب موجود در قیمت خودروها برای مردم قابل پذیرش باشد و لزوما به معنای واقعی بودن قیمت‌ها نیست.

خرید و فروش خودروبعضی از نمایشگاه‌داران نیز در این بین معتقدند که طرح فروش سایپا توانست چیزی در حدود 3 درصد در کاهش قیمت خودروها موثر باشد و التهابات بازار و خرید و فروش خودرو را کنترل کند ولی سوال اصلی این است که آیا واقعا بازار خودروها با این اعداد به ثبات خواهد رسید؟

آنها می‌گویند که این پیش فروش‌ها باید به صورت مداوم تکرار شده و از حواشی بازار بکاهد. آنها معتقدند که قیمت‌ها در بازار به گونه‌ایست که مردم تصور واقعی بودن آنها را دارند و تصور می‌کنند که کارخانه نیز به زودی با همین قیمت‌ها اقدام به فروش خواهد کرد و به همین دلیل این مقدار از تقاضا برای خرید خودروهای مختلف وجود دارد.

بازار خودرو قیمت خودرو قیمت خودرو در بازار آزادیکی از کارشناسان فعال در بازار خودرو گفت: ضوابط تعیین شده علیرغم کمبودهایی که دارد اما توانسته تا حدود زیادی از حضور دلالان جلوگیری کند و با خبری که پیرامون در اختیار گرفتن لیست مشتریان ثبت نام کننده سایپا به ایران‌خودرو نیز قطعا این روند بهتر شده و ثبات بیشتری را در این بازار شاهد خواهیم بود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا