مکمل بنزین
خبرداخلی

قیمت روز خودرو به کدام سمت می‌رود: گرانی یا ارزانی؟

قیمت روز خودرو که شاید بهتر است بگوییم قیمت لحظه‌ای خودرو به اولین نیاز بسیاری از افراد تبدیل شده و برای یافتن قیمت خودروها به کانال‌ها و سایت‌های مختلف مراجعه می‌کنند که طبیعتا رسیدن به قیمت‌های لحظه‌ای خودرو شاید شدنی نباشد چرا که تلاطم بازار ارز اجازه دسترسی به آن را نمی‌دهد!

به گزارش چرخان، قیمت روز خودرو در بازار خودروهای داخلی و خارجی به یکی از ابهامات بزرگ مردم ایران تبدیل شده است و بسیاری از کاربران نیز از رسانه‌ها و کارشناسان مختلف اقتصادی پیرامون این موضوع سوال می‌کنند که پایان کار قیمت‌های صعودی خودرو کجاست ولی واقعیت این است تا زمانی که اوضاع قیمتی خودروسازان روبراه نشود ساماندهی بازار خودرو نیز امکان پذیر نیست.

قیمت روز خودرومحمود مخلص دبیر اتحادیه فروشندگان خودرو تهران در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت بازار خودرو گفت: در حال خودروسازان اقدام به راه اندازی طرح‌های پیش فروش کرده‌اند و در صورتی که این روند و رویه از سوی خودروسازان ادامه داشته باشد قیمت روز خودرو نیز کاهش پیدا خواهد کرد و باید شاهد کاهش قیمت‌ها در این بازار باشیم و ثبات بیشتری را در آن ببینیم.

وی در ادامه افزود: یکی از مشکلاتی که فعلا با آن روبرو هستیم عدم تحویل به موقع خودروهای روز است که طبق تجربیات گذشته شاید بهتر است این اتفاق تسریع شده و با ثبت نام‌های جدید و تحویل ثبت نامی‌های قبلی مدیریت بازار را در دست بگیریم و به این ترتیب از ایجاد نوسان و تنش‌های معمول جلوگیری نماییم. البته باید توجه کنیم که در حال حاضر خودروسازان برای تولید و تحویل خودرو مشکل دارند ولی با تسهیل در روند فعالیت آنها می‌توان به مدیریت بهتر بازار کمک کند.

بازار خودرو قیمت خودرو قیمت خودرو در بازار آزاددبیر اتحادیه فروشندگان خودرو تهران با رد اینکه فروش خودروسازان حکم مسکن دارد، گفت: فروش خودروسازان در صورتی که ادامه دار بوده و عملا در ماه‌های آتی نیز عملیاتی شود قطعا تاثیرات خود را در بازار خواهد گذاشت و باعث کنترل بازار می‌شود. در صورتی که خودروسازان علاوه بر پیش فروش محصولات اقدام به تحویل نیز نمایند قطعا شاهد کاهش قیمت در بازار آزاد خواهیم بود.

این مقام مسئول در پایان گفت: در صورتی که مذاکرات ایران و اروپا به نتیجه برسد و توافقات مربوط به تامین مالی و دیگر مسائل موردنیاز ایران انجام شود قطعا در روند تولید خودرو و تامین قطعات خودروسازان نیز تسهیل شده و عملا با تاثیری که روی قیمت دلار خواهد داشت منجر به مدیریت بازار خودرو کشور خواهد شد.

قیمت خودروگفتنی است که با توجه به وضعیت موجود و زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش قیمت رسمی خودروها به میزانی در حدود 50 درصد قیمت فعلی باید منتظر عرضه بالای خودروسازان بود و در صورتی که کنترل بازار ارز به خوبی انجام شده و تامین مالی خودروسازان از طریق بازار ارز ثانویه انجام شود قطعا این موضوع به ثبات بازار و کاهش قیمت روز خودرو می‌شود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا