مکمل بنزین
خبرداخلی

خرید خودرو نو یا خرید خودرو کارکرده، کدام بهتر است؟

خرید خودرو این روزها به به یک مشکل بزرگ برای مردم تبدیل شده و در دو راهی خرید خودرو نو یا خرید خودرو کارکرده ماندهاند که علت اصلی آن افزایش قیمتهایی است که در این بازارها رخ داده و در بعضی از مواد عدم توانایی خرید و در برخی دیگر عدم اطمینان به قیمت خودروها منجر به بلاتکلیفی برای این مشتریان می‌شود.

به گزارش چرخان، بازار خرید و فروش خودروهای داخلی و خارجی به قدری بهم ریخته است که باعث شده بسیاری از افراد دست از عرضه خودرو برداشته و عملا دلالان به یکه تاز بازار خودرو تبدیل شوند و هر قیمتی که دوست دارند روی خودروهایشان که قطعا در زمانی ارزانی خریداری شده‌اند گذاشته و سودهای کلانی را از این بازار پرتلاطم کسب کنند.

بازار خودرو قیمت خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد خرید خودرواز سوی دیگر فروشندگان خودرو نیز به دلیل نوسان‌های ایجاد و از ترس عدم امکان خرید به دلیل نوسان‌ها دست از فروش برداشته‌اند و عرضه از سوی مردم کم شده و خریداران عملا به سمت دلالان سوق داده می‌شوند ولی در حال حاضر خرید خودرو منطقی است؟

بسیاری از افراد از قیمت‌های آن‌چنانی برای خودروهای داخلی سخن می‌گویند و بسیاری دیگر مدعی هستند که به زودی قیمت خودرو به دلیل آنچه توافقات بین‌المللی و سیاسی گفته می‌شود کاهش خواهد یافت. اما طبیعتا و با توجه به سابقه قبلی از اقتصاد کشور تصور ارزانی در این بازار بسیار بعید است ولی قطعا قیمت واقعی آن چیزی نیست که دلالان در بازار تعیین می‌کنند و خودروسازان بازیگر اصلی این ماجرا هستند که در صورت تامین رضایت آنها قطعا موضوع به کلی تغییر خواهد کرد.

بازار خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد خرید خودرو در نیمه دوم 97به موضوع اصلی این خبر اگر برگردیم باید بگوییم که خرید خودرو در زمان فعلی منطقی نیست و اگر به دنبال خرید هستید به سراغ خودروهای کارکرده بروید و با قیمت متعادل‌تر نسبت به بازار خودروهای نو خرید کنید چرا که در حال حاضر هیجان‌های کاذب به شدت در بازار خودروهای صفر وجود دارد ولی صاحبان خودروهای کارکرده که قطعا تصوری از قیمت‌های فعلی ندارند به رقم‌های معقول‌تری نسبت به قیمت خودروی صفر راضی هستند.

از سوی دیگر اینکه شما با خرید خودروی صفر احتمالا دچار ضرر بیشتری نسبت به خودروی کارکرده در زمان تحولات سیاسی شوید چرا که افت قیمت در بازار خودروهای صفر بیشتر خواهد بود. به طور مثال پراید 111 در حال حاضر با حوالی قیمت 40 میلیون تومان معامله می‌شود ولی مدل‌های کم کارکرد همین خودرو با ارقام 34 تا 36 میلیون تومان معامله می‌شوند که طبیعتا این فاصله منطقی و طبیعی نیست.

آزادسازی قیمت خودروخرید خودرو کارکرده به شما این امکان را می‌دهد تا در صورت افزایش یا کاهش احتمالی از یک ارزش پول نسبی برخوردار باشید و عملا قدرت تصمیم گیری خود را حفظ کنید و طبیعتا عدم خرید خودرو به طور کلی نیز تصمیم عاقلانه‌ای در زمان فعلی نیست چرا که ارزش پول کاسته شده و شاید هیچ وقت نتوانید خودروی فعلی قابل خرید را تصاحب کنید!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا