مکمل بنزین
خبرداخلی

ممنوعیت واردات خودرو لغو می‌شود؛ پراید و پژو چقدر گران خواهند شد؟

ممنوعیت واردات خودرو یکی از اتفاقاتی بود که در پی نوسانات اخیر بازار ارز کشور رخ داد و در 31 ام خرداد ماه توسط ستاد اقتصاد مقاومتی به فعالان بازار خودرو کشور ابلاغ شد و عملا یک موجی از گرانی‌ها را در بازار خودروهای خارجی ایجاد کرد که حاصل آن آزرای یک میلیاردی و 300 میلیونی شدن خودروهای چینی بود که شنیده‌ها حاکی از لغو قریب الوقوع ممنوعیت واردات خودرو است.

به گزارش چرخان، داریوش اسماعیلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت بازار خودروهای داخلی و خارجی گفت: طرح ساماندهی بازار خودرو با بررسی دوباره آن در کمیسیون صنایع و معادن مجلس دوباره فعال خواهد شد و به نظر می‌رسد که به زودی شاهد لغو ممنوعیت وجود باشیم. مجلس با مسکوت ماندن این طرح تا شش ماه مخالف کرده بود و حالا این کمیسیون صنایع و معادن مجلس است که تعیین کننده وضعیت بازار خودروهای داخلی و خارجی خواهد بود.

تعرفه واردات خودروهای خارجی واردات خودروبررسی‌های چرخان نشان می‌دهد که یکی از نکات مهم در زمینه بازار خودروهای داخلی و خارجی و وابستگی آنها به همدیگر این است که به عقیده کارشناسان یکی از دلایل افزایش قیمت رخ داده در بازار خودروهای داخلی به دلیل ممنوعیتی که در بازار خودروهای خارجی داشتیم و بخشی از تقاضای این بازار به سمت بازار خودروهای داخلی سوق داده شد و به همین دلیل تقاضای این بازار مضاعف شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه با اشاره به تعرفه واردات خودرو گفت: به احتمال فراوان مجلس با ورود به موضوع واردات خودروهای خارجی در تعرفه واردات نیز تجدید نظر کند و قطعا یکبار برای همیشه به موضوع ممنوعیت رسیدگی می‌کنیم چرا که مدیریت بازار خودرو باید با بالا پایین کردن تعرفه صورت بگیرد و چیزی به نام ممنوعیت اصولا معنی ندارد.

خودروهای خارجی مرد هزار چهره بازار خودرووی در ادامه گفت: یکی از مشکلاتی که ممنوعیت واردات خودروهای خارجی ایجاد کرده مربوط به تولیدکنندگان داخلی است که عملا از این وضعیت سو استفاده کرده و با قیمت گذاری دلخواه برای محصولاتشان به بهم ریختگی موجود  دامن زدند. عملا فشار گرانی خودروهای خارجی به مردم در بخش‌های مختلف وارد شده است.

داریوش اسماعیلی در ادامه با اشاره به برنامه‌های مجلس برای ارائه یک طرح ویژه برای ساماندهی بازار خودرو گفت: ما در زمینه‌های مختلف صنعت خودروسازی علی‌الخصوص واحد تحقیق و توسعه برنامه خواهیم داد و کیفیت خودروهای داخلی را مد نظر قرار خواهیم داد.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی پیرامون چرایی مسکوت ماندن طرح ساماندهی بازار خودرو گفت: یکی از دلایل این کار عدم تکمیل بودن طرح‌های موجود در آن بود که باعث شد عملا برای تکمیل آن مسکوت مانده و با طرح کامل‌تری به مجلس ارائه شود.

خودروسازان ایران‌خودرو و سایپا شرکت برتر استانداردهای 85 گانه خودروهای داخلی قیمت خودروها خودروهای داخلی قیمت رسمی پراید خودرو سایپا و ایران‌خودرو خودروهای داخلی سهام ایران‌خودرو و سایپا خرید و فروش خودرو خودروساز خودروسازی

وی در پایان با اشاره به وضعیت ارزبری پراید و پژو گفت: متاسفانه الان شاهد ارزبری 1800 دلاری پراید و 2700 دلاری پژو هستیم که قطعا غیرقابل قبول است. ما این سوال را از صنعت خودروسازی داریم و سوال این است که چرا باید صنعت خودروسازی ما قادر به تولید کامل و بدون اتکا به خارج یک پراید و پژو باشد!

با توجه به صحبت‌های این نماینده مجلس باید منتظر قیمت‌های بالای 50 میلیون تومان برای پراید و پژو باشیم که چرا صرفا چیزی در حدود 30 تا 40 میلیون تومان مقدار ارزبری این خودروهاست!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا